Renault F1 walczy o wyższe cele

Renault F1 Team po raz drugi oficjalnie zaprezentował swoje najmłodsze dziecko, nowy bolid oznaczony symbolem R23.

Po poniedziałkowej prezentacji w szwajcarskiej Lucernie, tym razem samochody pokazano "w akcji" na francuskim torze Le Castellet.

Szefowie ekipy, który w ubiegłym roku zajęła 4. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, zapowiedzieli atak na wyższe cele w rozpoczynającym się 9 marca w Australii sezonie. - Na torze chcemy zbliżyć się do McLarena i Williamsa. Zamierzamy stanąć co najmniej cztery razy na podium. Program jest więc ambitny, jednak musimy wypełnić jego założenia, jeśli chcemy odegrać pierwszoplanową rolę w startach roku 2004 - powiedział Prezes Renault F1 Patrick Faure.

Reklama

Optymistą jest także dyrektor generalny zespołu Falvio Briatore: - Jestem dobrej myśli. Tej zimy poczyniliśmy ogromne postępy w pracy. Nie każdemu dana jest możliwość odbycia jazdy testowej samochodem konstrukcji hybrydowej zawierającym 90 procent podzespołów mechanicznych pojazdu budowanego na następny sezon - wyjaśnił Bratore. - Jesteśmy zmotywowani jak nigdy dotąd.

Na pierwsze jazdy testowe R23 w wersji wyścigowej będzie trzeba poczekać do 17 lutego, a dokładnie 11 dni później cała ekipa przeniesie się już do Melbourne na inaugurację sezonu.

Dane nowego Renault R23

Podwozie

Konstrukcja jednolitego kadłuba z włókna węglowego i poszycia aluminiowego o strukturze plastra miodu. Opracowana została przez Renault F1 Team w taki sposób, by zapewnić maksymalną sztywność i wytrzymałość przy minimalnej masie kadłuba. Silnik spełnia jednocześnie rolę elementu nośnego w podwoziu.

Zawieszenie przednie

Wahacze trójkątne umieszczone jeden nad drugim, wykonane z włókna węglowego współpracujące z układem drążków i tytanową osią wahliwą zamocowaną do podwozia. Drążek skrętny oraz amortyzatory zamontowane są w przedniej części kadłuba.

Zawieszenie tylne

Wahacze trójkątne umieszczone jeden nad drugim, górny wykonany z tytanu, a dolny z włókna węglowego połączone z drążkami skrętnymi umocowanymi pionowo oraz amortyzatorami umieszczonymi poziomo i zamocowanymi po obu stronach obudowy skrzyni biegów.

Układ przeniesienia napędu

Automatyczna skrzynia 6-biegowa plus bieg wsteczny.

Zbiornik paliwa

Dla zabezpieczenia się przed pożarem, zbiornik paliwa wykonano z gumy wzmocnionej kewlarem. Zbiornik jest umieszczony w kadłubie samochodu, za miejscem kierowcy.

Układ chłodzenia

Niezależne chłodnice oleju i płynu umieszczone w bocznych kanałach wlotu powietrza. Chłodzenie zapewnione jest dzięki przepływowi powietrza w czasie jazdy.

Systemy elektroniczne

Systemy elektroniczne pojazdu oraz oprogramowanie zostały opracowane przez Renault F1 Team. Sterują one pracą takich elementów jak skrzynia biegów i współpracują z komputerem kontrolującym pracę silnika (Magneti Marelli).

Hamulce

Tarcze i klocki (Hitco) z włókna węglowego. Zaciski AP Racing.

Miejsce kierowcy

Wyjmowane siedzenie kubełkowe z włókna węglowego, odlewane do kształtu ciała kierowcy. W kierownicę wbudowano elementy sterujące sprzęgłem i zmianą biegów.

Wymiary i masy

Rozstaw kół przednich: 1 450 mm

Rozstaw kół tylnych: 1 400 mm

Rozstaw osi: 3 100 mm

Długość całkowita: 4 600 mm

Wysokość: 950 mm

Szerokość całkowita: 1 800 mm

Masa całkowita: 600 kg (z kierowcą, kamerą TV i balastem)

Silnik Renault RS23

Specyfikacja silnika:

V10 atmosferyczny o pojemności 3 litrów.

Kąt "V" otwarty.

Nowa konstrukcja bloku silnika oraz głowic opracowana w celu lepszego zespolenia jednostki napędowej z podwoziem i uzyskania większej sztywności konstrukcji.

4 zawory na cylinder.

Osiągi

Maksymalna prędkość obrotowa przekracza 18000 obrotów/minutę; moc maksymalna ponad 800 KM.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy