Rekordowy wzrost sprzedaży nowych aut w USA

Podczas gdy europejski rynek samachodowy przeżywa okres głębokiej stagnacji, w USA sprzedaż nowych samochodów wzrosła w ub. roku o ponad 13 proc. - najwięcej od prawie 30 lat.

W 2012 r. Amerykanie kupili 14,49 mln nowych samochodów osobowych i ciężarówek, czyli o 13,4 proc. więcej niż w roku poprzednim. Był to największy procentowy wzrost sprzedaży od roku 1984 - podaje serwis Wardsauto.com.

Zdaniem Associated Press, do takiego wzrostu sprzedaży przyczyniły się tanie kredyty na zakup samochodów, większe zaufanie do stanu gospodarki i bardzo duży wybór nowych modeli. Osoby, które dotąd trzymały swoje stare auta, są obecnie bardziej skłonne zawierać transakcje typu "trade in", czyli kupować (przeważnie na raty) nowe samochody z odliczeniem kwoty, jaką uzyskali u dealera za stary samochód.

Reklama

Najpopularniejsze modele w USA

Tytuł najpopularniejszego auta w USA w ubiegłym roku zdobył pikap Forda. Za nim uplasował się pikap Chevroleta, a trzecie miejsce zajęła Toyota Camry - od lat ulubiony sedan Amerykanów.

  1. Ford serii F (646 316 szt., +10,3%; miejsce w 2011 r.: 1.).
  2. Chevrolet Silverado (418 312 szt., +0,8%; miejsce w 2011 r.: 2.)
  3. Toyota Camry (404 886 szt., +31,2%; miejsce w 2011 r.: 3.)
  4. Honda Accord (331 872 szt., +40,8%; miejsce w 2011 r.: 9.)
  5. Honda Civic (317 909 szt., +44,7%; miejsce w 2011 r.: brak)
  6. Nissan Altima (302 934 szt., +12,6%; miejsce w 2011 r.: 4.)
  7. Dodge RAM (293 363 szt., +19,9%; miejsce w 2011 r.: 7.)
  8. Toyota Corolla/Matrix (290 947 szt., +21,1%; miejsce w 2011 r.: 8.)
  9. Honda CR-V (281 652 szt., +29,0%; miejsce w 2011 r.: brak)
  10. Ford Escape (261 008 szt., +2,6%; miejsce w 2011 r.: 5.)


Największe wzrosty sprzedaży: marki

Najpopularniejszą marką samochodów popularnych w USA został w ubiegłym roku Ford (+5,1 proc., blisko 2,17 mln sprzedanych aut), a samochodów premium - Mercedes (+12,7 proc., ponad 295 tys. sztuk).

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały marki: Fiat (+121,4 proc., 43,7 tys. sprzedanych aut), smart (92,2 proc., 10 tys. sztuk) oraz Lamborghini (41,2 proc., 480 egz.).

Aż 35-procentowy wzrost sprzedaży zanotował Volkswagen, który sprzedał w ubiegłym roku w USA 438 tys. aut. 

Znacznie wzrosła również popularność Acury (+26,7 proc., 156 tys. sztuk), Lexusa (+23 proc., 244,2 tys. sztuk) oraz Audi (+18,5 proc., 139,3 tys. sztuk).

Największe wzrosty sprzedaży: koncerny

O 21 proc. wzrosła sprzedaż aut koncernu Chryslera (1,65 mln aut). Mniejsze wzrosty uzyskały dwa pozostałe amerykańskie koncerny - Ford (+4,7 proc., 2,25 mln aut) oraz General Motors (+3,7 proc., 2,6 mln egzemplarzy).

Toyota sprzedała w roku ub. 2,08 mln samochodów, czyli o 27 proc. więcej niż w 2011 r. Sprzedaż Hondy wzrosła o 24 proc., do 1,42 mln egzemplarzy, a Nissana - o 9,5 proc., do 1,14 mln aut.

msob, źródło: PAP, oprac. własne

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy