Rekordowy rok Jaguara

Ponad 90 tys. samochodów sprzedała w ubiegłym roku firma Jaguar Cars. Oznacza to wzrost sprzedaży o 20% porównaniu z 1999 rokiem. Zdaniem Jonathana Browninga, dyrektora zarządzającego Jaguara w bieżącym roku sprzedaż przekroczy 100 tys. pojazdów, a w następnych latach będzie stale wzrastać. Nadzieje to są związane ze znakomitym przyjęciem modelu S-TYPE i wprowadzeniem w połowie 2001 roku do sprzedaży nowego kompaktowego, sportowego sedana - modelu X-TYPE.

article cover
INTERIA.PL

Ponad 90 tys. samochodów sprzedała w ubiegłym roku firma Jaguar Cars. Oznacza to wzrost sprzedaży o 20% porównaniu z 1999 rokiem.

Zdaniem Jonathana Browninga, dyrektora zarządzającego Jaguara w bieżącym roku sprzedaż przekroczy 100 tys. pojazdów, a w następnych latach będzie stale wzrastać. Nadzieje to są związane ze znakomitym przyjęciem modelu S-TYPE, wprowadzeniem w połowie 2001 roku do sprzedaży nowego kompaktowego, sportowego sedana - modelu X-TYPE oraz zapowiedzią seryjnej produkcji od 2004 roku sportowego roadstera F-TYPE. Dzięki temu Jaguar zostanie przekształcony z niszowego producenta dwóch modeli (serii XJ oraz XK) w firmę, oferującą pięć różnych klas samochodów.

W 2000 roku około 80% Jaguarów znalazło nabywców poza Wielką Brytanią. Tradycyjnie najlepszym rynkiem zbytu brytyjskiego producenta są Stany Zjednoczone, w których kupiono 43,728 aut, czyli 25 % więcej, niż w 1999 roku. Ponad połowę Jaguarów sprzedanych na rynku amerykańskim stanowił model S-TYPE. Rekord zanotował również sportowy Jaguar XK - 6,729 sprzedanych samochodów.

W Europie popyt na Jaguary zwiększył się w 2000 roku o prawie 26%, do 21,401 pojazdów. Największy wzrost zanotowano we Włoszech - 72% (3,797 sprzedanych aut), Francji - 485% (do 2,302 aut) oraz Belgii - 35,1% (do 1606 aut).

Jedynym krajem, w którym sprzedaż Jaguara spadła była Wielka Brytania (spadek o 3,1%), co odzwierciedla trudną sytuację na rynku motoryzacyjnym w tym kraju.

W Polsce 2000 rok był kolejnym rokiem wzrostu sprzedaży. Właścicielami Jaguarów zostało 56 osób. Większość z nich (41) decydowała się na zakup modelu S-TYPE.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas