Rekordowe półrocze w historii Mercedesa
W ciągu pierwszego półrocza 2013 r. Mercedes sprzedał na świecie 694 433 auta (+6,4 proc.), notując kolejny historyczny rekord. Także czerwcowy wynik (131 609 sztuk, +8,3 proc.) nie ma sobie równych w dziejach firmy, i to nie tylko ze względu na silny wzrost na rynku chińskim (+16,0 proc.), ale również z uwagi na stabilną sytuację w Europie i USA. W Polsce po sześciu miesiącach br. trójramienna gwiazda jest liderem segmentu premium - od stycznia do czerwca w kraju zarejestrowano 3119 nowych osobowych Mercedesów, o 12,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- To była dobra pierwsza połowa roku! Rynek jest prawie 1:1 jak rok wcześniej, ani nie pomaga ani nie przeszkadza. Mercedese-Benz mimo tych warunków konsekwentnie zwiększa udział w rynku. Analizując rejestracje jest to 8-procentowy wzrost względem 2013 i o 12 proc. lepszy czerwiec.- mówi Paweł Miszkowski dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars - Co ważne, jeszcze nigdy nie było tyle aut innych marek pod naszymi salonami jak pierwszej połowie roku 2013! Głównym motorem napędowym są nowe produkty: klasa A, nowy Mercedes CLA oraz... nasz flagowy SUV - GL! Wszystkie te modele mamy wyprzedane i w salonach można zamówić już tylko pojedyncze sztuki. Coraz lepiej sprzedajemy również nową klasę E.
Po pierwszym półroczu 2013 r. Mercedes prowadzi także na kluczowych rynkach światowych: w Niemczech, USA i Japonii.
- W minionym półroczu Mercedes-Benz uzyskał znakomite rezultaty. Zwiększyliśmy sprzedaż na licznych rynkach i ustanowiliśmy następne rekordy - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Mercedes-Benz Cars. - W kolejnych miesiącach chcemy kontynuować wzrosty, zwłaszcza z pomocą nowej klasy E i S oraz naszych kompaktowych modeli, które zadebiutują na kolejnych rynkach.
Na Starym Kontynencie Mercedes osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedaży pomimo zmiennej sytuacji rynkowej - od stycznia do czerwca br. do nabywców trafiło tu 327 988 samochodów (+4,2 proc.). Szczególnie imponujące wzrosty marka zarejestrowała w Wielkiej Brytanii (+15,0 proc.), Belgii (+19,6 proc.), Rosji (+19,9 proc.) i Turcji (+75,1 proc.).
Mercedes liderem segmentu premium w Niemczech
W rodzimych Niemczech Mercedes dostarczył klientom w pierwszej połowie br. 123 324 auta (-3,3 proc.; cały tamtejszy rynek nowych samochodów spadł w tym czasie o 8,1 proc.). W czerwcu, z udziałem rynkowym na poziomie niemal 10 proc., Mercedes-Benz potwierdził swoją wiodącą pozycję jako najczęściej rejestrowana marka w klasie premium.
Równie satysfakcjonujące rezultaty trójramienna gwiazda uzyskała w ostatnich sześciu miesiącach w USA, gdzie sprzedano 141 950 samochodów (+10,4 proc.). Popyt na nowe Mercedesy znacznie wzrósł także w Brazylii (+51,7 proc.), Argentynie (+95,1 proc.) oraz w Japonii (+26,5 proc.) i Indiach (+16,4 proc.).
W Chinach (włącznie z Hong Kongiem) marka sprzedała od początku roku 98 914 aut. Tylko w czerwcu sprzedaż zwiększyła się tam o 16,0 proc. Kilka tygodni temu Daimler AG po raz kolejny podkreślił znaczenie chińskiego rynku poprzez wzmocnienie lokalnej centrali i jednostek sprzedażowych.
Rekordowy popyt na kompaktowe samochody Mercedesa
Sukcesy osiągają też nowe kompaktowe modele Mercedesa - popyt na klasę A, B i CLA wzrósł w minionym półroczu br. aż o 58 proc. Z pozytywnym odbiorem klientów spotyka się również nowa klasa E, która w czerwcu trafiła do 21 910 nabywców (+5,0 proc.).
Na początku czerwca, u progu sezonu, ruszyła sprzedaż nowej klasy E w wersjach coupe i kabriolet. To kolejne "samochody marzeń" w gamie trójramiennej gwiazdy. Określenie to dotyczy wszystkich modeli Mercedesa z nadwoziami coupe, kabriolet oraz roadster. Od początku roku znalazły one już ponad 85 tys. nabywców, osiągając około 50-proc. udział w rynku.
20 tys. zamówień na nową klasę S. SUV-y na fali popularności
Lada dzień, 20 lipca, w niemieckich salonach Mercedesa pojawi się nowa klasa S, która jeszcze przed handlową premierą zebrała 20 tys. zamówień.
Po raz kolejny wzrósł popyt na SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy - od stycznia do czerwca br. znalazły one 156 055 nabywców (+21,4 proc.). Sprzedaż GL-a, który od debiutu w 2006 roku trafił do ponad 250 tys. klientów, wzrosła o rekordowe 35,1 proc., a modelu GLK - o 32,2 proc. Klasa M z niemal 60 tys. egzemplarzami dostarczonymi od początku roku jest najpopularniejszym modelem w segmencie.
Dwuosobowy smart fortwo - wyróżniony niedawno prestiżową nagrodą w rankingu J.D. Power Quality Study w kategorii aut miejskich - znalazł w I półroczu br. 51 867 nabywców (-6,7 proc.).
Polska: Mercedes przoduje wśród marek premium
Dynamiczne wzrosty sprzedaży Mercedes notuje także w Polsce, gdzie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 3119 nowych aut osobowych z gwiazdą (+12,4 proc.).
Z rynkowym udziałem na poziomie 2,11 proc. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką klasy premium nad Wisłą (źródło: PZPM na podstawie wstępnych danych CEP).
Europa: 327 988 szt. (+4,2 proc. r/r)
- Niemcy: 124 324 szt. (-3,3 proc. r/r)
Kraje NAFTA: 161 672 (+9,2 proc. r/r)
- USA: 141 950 (+10,4 proc. r/r)
Azja: 177 948 (+6,7 proc. r/r)
- Japonia: 24 154 (+26,5 proc. r/r)
- Chiny: 98 914 (-0,5 proc. r/r)
Mercedes CLA 200 Edition 1 - TEST
Nowy Mercedes klasy S - najlepszy samochód świata? - WIADOMOŚCI