red red wine

Novitec jest firmą specjalizującą się w tuningu aut włoskich. W ich ofercie znajdują się również akcesoria dedykowane do Alfy Romeo.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Ostatni projekt jaki wyszedł spod ręki tego tunera bazuje na modelu GT wyposażonym w silnik o pojemności 3.2 litra i fabrycznej mocy 240 KM. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr/min i wynosi równe 300 Nm.

INTERIA.PL

Ten silnik to V szóstka, o kącie rozwarcia 60 stopni. Zbudowany w technice 4 zaworowej z dwoma wałkami w głowicy. Do napędu użyto skrzyni manualnej o 6 przełożeniach. Pozwala to na rozpędzanie się do setki w czasie 6.6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 243 km/h.

Prędkość

Novitec postanowił wzmocnić motor Alfy, decydując się na zastosowanie doładowania. Do tego celu użyto kompresora Rotexa. Cały kit uzupełniają intercooler, chłodnica oleju oraz wszystkie potrzebne elementy łączace. Dodatkowo pojawiła się elektronika Tectronic do sprawniejszego zarządzania pracą silnika.

INTERIA.PL

W ten sposób udało się osiągnąć moc 337 KM. Taki przyrost (prawie o 100 koni do fabrycznych 240) pozwala jeszcze sprawniej poruszać się Alfie GT po drodze. Nie bez znaczenia dla dynamiki podróżowania jest moment obrotowy, który po modyfikacjach osiągnął wartość 389 Nm. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz ponad sekundę mniej niż w modelu bazowym (5.4 sekundy). Prędkość maksymalna wzrosła do 269 km/h. Za rasowe brzmienie tego motoru odpowiada układ wydechowy w całości wykonany ze stali nierdzewnej. Zakończony on jest 4 końcówkami (po dwie z każdej strony) o rozmiarach 90x75 mm.

Bezpieczeństwo

INTERIA.PL

Tak poważne zmiany mechaniczne i spory przyrost mocy wymusiły w pewien sposób inne modyfikacje. Chodzi głównie o poprawę bezpieczeństwa podróżowania i zachowanie się auta na drodze. Założenie sportowych sprężyn obniża nadwozie GT o 40 mm ku dołowi. Ale o wiele lepszą alternatywą i wydaje się bardziej słuszną dla tego samochodu jest zastosowanie zawieszenia gwintowego. Pozwala ono dowolnie regulować wysokość samochodu w zależności od potrzeby. Pojawiły się również stabilizatory przechyły zarówno z przodu jak i z tyłu.

Równie ważnym elementem są hamulce. Ich skuteczność nie może pozostawiać cienia wątpliwości. Dlatego Novitec zdecydował się na założenie potężnych tarcz o średnicy 320 mm, które współpracują z 4 tłoczkowymi zaciskami. Jeśli jednak komuś wydaje się, że to nie zapewni mu dostatecznego bezpieczeństwa, w opcji (za nieco większe pieniądze) jest brake kit oparty na tarczach 340 mm i 4 tłoczkowych zaciskach. Tarcze w tym przypadku są ceramiczne.

Styl

INTERIA.PL

Alfa GT GTX-Supero porusza się na 19 calowych obręczach Novitec Type N8. Ich rozmiar to 8x19" z ET 30. Na nich założone są opony Pirelli PZero Rosso 215/35. Już samo założenie takiego zestawu dodatnio wpłynęło na wizerunek samochodu. A jest on dodatkowo wzmocniony aerodynamicznym pakietem, noszącym nazwę X-Supero. W jego skład wchodzi między innymi zderzak przedni oraz zderzak tylny. Te dwa podstawowe elementy to jednak nie wszystko. Ciekawostką z pewnością jest brak listew progowych biegnących przez całą długość boku auta. Zdecydowano się na założenie dokładek do progów z przodu i z tyłu.

Tył auta doczekał się spoilera dachowego i jeszcze jednego umieszczonego na klapie. Listę w tym pakiecie aerodynamicznym uzupełnia wlot powietrza umieszczony na dachu samochodu. Jednak najbardziej spektakularną zmianą, zamykającą stylistyczną zabawę są drzwi otwierane do góry w stylu Lambo. Dzięki tym wszystkim zmianom Alfa od Noviteca prezentuje się bardzo agresywnie, co akurat pasuje do charakteru i możliwości silnika jaki kryje się pod maską. (Tekst pochodzi z najnowszego wydania miesięcznika Auto Tuning Świat)

TUTAJ foto-galeria GT Novitec.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas