Rajd Niemiec startuje w najbliższy weekend
W weekend zostanie rozegrany Rajd Niemiec, 10. runda mistrzostw świata. Liderem po dziewięciu jest Estończyk Ott Tanak (Toyota Yaris WRC). WRC). Dwa sobotnie odcinki specjalne będą rozegrane na poligonie Arena Panzerplatte, gdzie szkolą się niemieccy czołgiści.
W klasyfikacji generalnej MŚ Tanak ma 180 pkt. Na drugiej pozycji ze stratą 22 pkt plasuje się obrońca tytułu Francuz Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC) - 158 pkt, a trzeci jest Belg Thierry Neuville (Hyundai I20 WRC) - 155 pkt.
W imprezie wystartuje Kajetan Kajetanowicz (VW Polo GTi R5). Trzykrotny mistrz Europy, który w powodu problemów technicznych z samochodem musiał zrezygnować z walki w rajdach Argentyny i Chile, w tym roku jechał dotychczas w trzech imprezach. W klasyfikacji WRC2 Polak aktualnie plasuje się na szóstym miejscu z 33 pkt. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (Skoda Fabia R5), który w czterech startach zgromadził 69 pkt. Do klasyfikacji końcowej sezonu pod uwagę będzie branych sześć najlepszych rezultatów z siedmiu startów.
"Za nami dwa dni długich i kompleksowych testów samochodu. Mam nadzieję, że odczucia podczas rajdu będą podobne do tych z testów, które były naprawdę dobre. Teraz koncentrujemy się już na samych zawodach. Czeka nas trochę zmian względem ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy przygotowali nowe odcinki. To zawsze był trudny rajd, z rozciągniętymi dniami rywalizacji. W samą sobotę pokonamy łącznie blisko 160 kilometrów, w tym dwa przejazdy najdłuższego, charakterystycznego i wyjątkowego w tym w rajdzie odcinka Panzerplatte, mierzącego ponad 41 kilometrów" - powiedział Kajetanowicz.
Organizatorzy przygotowali 19 odcinków specjalnych o długości 344,1 km. W sumie od czwartku do niedzieli załogi przejadą 1228,2 km. Pierwszy OS - St. Wendeler Land (5,2 km) załogi przejadą w czwartek. Start o godz. 19.08. W niedzielę w programie są cztery OS-y. Ostatni, który będzie Power Stage (kierowcy mogą na nim zdobywać dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej mistrzostw świata) - Dhrontal (11,7 km), ruszy o 12.18.
Trasy kilku odcinków specjalnych poprowadzone są wąskimi drogami wśród winnic. W ADAC Rallye Deutschland kierowcy pojadą po nawierzchniach asfaltowych i betonowych. Odcinki specjalne są bardzo szybkie, trudne technicznie.
Rajd Niemiec, który jest rundą mistrzostw świata od 2002 roku, ma- podobnie jak kilka innych rund w Europie - problemy finansowe. Wpływy organizatorów są zbyt małe, aby pokryć koszty imprezy, byt imprezy w następnych latach nie jest pewny.
W tym roku rajd zapowiada się jako szczególnie ważny dla ekipy Hyundaia, który ma swoją bazę w Alzenau. Koreański team rozpocznie rywalizację z 24-punktową przewagą nad Toyotą w klasyfikacji mistrzostw świata.
Neuville jest kierowcą, który zapewnił ekipie Hyundaia pierwsze zwycięstwo w historii zespołu w WRC właśnie w Rajdzie Niemiec, w 2014 roku.