Rajd Finlandii OS15: Atak Burnsa

Wiele zmian w klasyfikacji generalnej zaszło po rozegraniu 14. i 15. odcinka specjalnego. Z rajdem pożegnał się jego lider, Marcus Gronholm (Peugeot), na prowadzenie powrócił Markko Martin (Ford), który jednak mocno jest naciskany przez Richarda Burnsa (Peugeot).

Bardzo trudny okazał się 33-kilometrowy OS 14. To właśnie na nim Gronholm złamał przednie zawieszenie i zakończył udział w rajdzie. Problemy z silnikiem, który zaczął pracować na trzech cylindrach miał Freddy Loix (Hyundai), a bez hamulców jazdę kończył Francois Duval (Ford).

Na trasie najszybszy okazał się Colin McRae (Citroen). Szkot popełnił jednak błąd, wjechał zbyt wcześnie na punkt kontroli czasu, za co ukarany został dodaniem 60 s. Tym samym McRae ze stratą 1:40 m spadł na 6. miejsce i przestał się liczyć w walce o zwycięstwo.

Reklama

Na odcinku 14. niewiele wolniej od Szkota pojechał Richard Burns, który był drugi i stracił 6,4 s. Trzeci czas uzyskał Sebastien Loeb (Citroen, strata 6,9). Dopiero piąty był lider rajdu, Markko Martin, który stracił aż 17,8 s. Na oesie szybszy od niego był jeszcze trzeci Citroen prowadzony przez Carlosa Sainza.

Burns kontynuował świetną jazdę na 15-kilometrowej próbie 15. Brytyjczyk o 1,8 s wyprzedził Sainza i o 2,8 s McRae. Czwarty czas uzyskał Martin, który stracił 6,3 s.

W klasyfikacji generalnej Martin ma jeszcze 13,1 s przewagi.

Zobacz galerię zdjęć zrobionych na Rajdzie Finlandii przez reportera INTERIA.PL

Wyniki po OS15

1. Martin-Park     Ford Focus  A8      2h02'48"40
2. Burns-Reid      Peugeot 206 A8      + 00'13"10
3. Sainz-Marti     Citroen Xsara A8    + 01'06"50
4. Solberg-Mills   Subaru Impreza A8   + 01'12"80
5. McRae-Ringer    Citroen Xsara A8    + 01'35"00
6. Loeb-Elena      Citroen Xsara A8    + 01'49"60
7. Makinen-Lindstr Subaru Impreza A8   + 02'23"10
8. Tuohino-Aho     Ford Focus  A8      + 02'54"70
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford | rajd | rajd finlandii | Citroen | atak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy