​Przyspiesza sprzedaż Citroëna C5 Aircross

Niecały rok wystarczył Citroënowi, aby znaleźć ponad 100 tys. chętnych na swojego nowego SUV-a, model C5 Aircross. Dzięki temu wynikowi tegoroczna nowość utrzymuje trzecią pozycję wśród najlepiej sprzedających się obecnie samochodów osobowych francuskiego producenta.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Pod koniec lipca br. Citroën poinformował, że w ciągu sześciu miesięcy sprzedał 50 tys. sztuk C5 Aircross. Po kolejnych pięciu miesiącach, tj. zaledwie 11 od wprowadzenia modelu na rynek w styczniu 2019, liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła już 100 tys.

Ten wynik sprawia, że najnowszy SUV utrzymuje trzecią pozycję wśród najlepiej sprzedających się obecnie samochodów osobowych Citroëna na świecie (po C3 i C3 Aircross). We Francji, gdzie jest produkowany, C5 Aircross plasuje się na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie C.

Citroën spodziewa się, że dynamika sprzedaży utrzyma się, a nawet wzrośnie w 2020 r., w szczególności za sprawą debiutu marki w Indiach, gdzie C5 Aircross będzie pierwszym modelem francuskiego producenta sprzedawanym lokalnie. Drugim elementem, który może pomóc zachować trend wzrostowy, jest wprowadzenie C5 Aircross Hybrid, hybrydowej wersji plug-in (PHEV), która została zaprezentowana w ubiegłym miesiącu i którą można już zamawiać.  (K)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas