Przepisy pozwalają na więcej, ale tir-y nadal 16 metrowe

Aktualizacja

Gdy Komisja Europejska zmieniła przepisy o wymiarach ciężarówek, pojawiły się opinie, że wkrótce zobaczymy na drogach tiry dłuższe o 70 cm, czyli takie z nieco większymi kabinami.

DAF XF, XG i XG+
DAF XF, XG i XG+ Informacja prasowa (moto)

Tymczasem pierwsza nowa ciężarówka zbudowana pod nowymi rygorami, holenderski DAF, wcale nie wygląda inaczej niż tysiące innych ciężarówek.

DAF XF, XG i XG+ Informacja prasowa (moto)

Najnowsza kabina firmy z Eindhoven jest co prawda potężna bo ma 12,5 m sześć., ale jest wydłużona z przodu o zaledwie 16 cm, a z tyłu o 33 cm. Teoretycznie, zgodnie z nowymi przepisami, można było więcej, ale DAF wyliczył, że to po prostu nie opłaca się. Bo nawet przy takich ograniczonych zmianach zysk na aerodynamice daje obniżkę zużycia paliwa o 6,3 procent.

Zatem wszyscy ci, którzy obawiali się,  że do Europy przemycone zostaną długie, amerykańskie ciągniki,  mogą spać spokojnie. Na razie nic na to nie wskazuje.

Kabina nowej ciężarówki DAFInformacja prasowa (moto)

Holendrzy z DAF zbudowali właściwie trzy różne kabiny i ta największa oferuje niespotykane dotąd luksusy:  bardzo szerokie łóżko, a przy obrotowych fotelach rodzaj małego salonu na symbolicznie  niskiej komorze silnika.

Szczegóły TUTAJ.

.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas