Przed Polską są dobre perspektywy, ale...

Polska powinna być bardziej aktywna w pracach nad nowymi technologiami motoryzacyjnymi. Tak uważają autorzy raportu firmy doradczej KPMG "KPMG's Global Automotive Executive Survey 2013".

Polska musi wykorzystać swoją szansę
Polska musi wykorzystać swoją szansęInformacja prasowa (moto)

Podkreślają, że światowa branża motoryzacyjna stoi obecnie przed czterema strategicznymi wyzwaniami: wykorzystaniem szans wynikających z rozwoju rynków wschodzących, koniecznością sprostania wymaganiom ochrony środowiska, zmieniającymi się potrzebami konsumentów oraz rosnącą urbanizacją.

Zaznaczają, że wyzwaniem dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego jest utrzymanie wzrostu pomimo turbulencji na kluczowych rynkach eksportowych. Polska powinna też zwiększyć udział w pracach nad nowymi technologiami motoryzacyjnymi oraz przyciągnąć nowych inwestorów. Chodzi o takie kraje jak Brazylia, Rosja, Indie i Chiny.

Jak wynika z raportu, firmy z tych krajów będą koncentrować się na ekspansji międzynarodowej, a ich naturalny cel stanowi Europa Zachodnia, gdzie mogą konkurować cenowo. Zdaniem 70% przedstawicieli światowej branży motoryzacyjnej najlepszym miejscem, z którego może być prowadzona ekspansja w tym regionie, jest Europa Środkowo-Wschodnia, co otwiera nowe możliwości inwestycyjne dla Polski.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas