Prototyp Hondy NSX zadebiutuje 4 sierpnia

Tuż przed wyścigiem Honda Indy 200 IndyCar Series zadebiutuje jeżdżący prototyp nowej Hondy NSX.

Jeżdżący prototyp Hondy NSX
Jeżdżący prototyp Hondy NSXHonda

Dotychczas Japończycy zaprezentowali NSX-a na dwóch pokazach motoryzacyjnych (patrz: galeria zdjęć). Teraz samochód przejedzie okrążenie testowe przed wyścigiem Honda Indy 200 IndyCar Series na torze Mid-Ohio Sports Car Course w Lexington w stanie Ohio.

Acura NSX Concept (2013)

Acura NSX Concept (2013)

Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura
Acura NSX Concept (2013)Acura

Premierę produkcyjnej wersji NSX-a zaplanowano na 2015 roku. Prace nad samochodem trwają obecnie w centrum rozwoju Hondy w USA. Prototyp napędzany jest hybrydowym zespołem napędowym z centralnie umieszczoną, benzynową jednostką V6, trzema silnikami elektrycznymi (jedna zintegrowana z V-szóstką, dwie zamontowane z przodu) i zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową. Siła napędowa płynie do obu osi z opcją "przerzucania" momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi kołami.

Acura/Honda NSX - historia modelu

Acura NSX (1991)Acura

Pierwsza generacja NSX-a (produkowana w latach 1990-2005) okazała się groźną konkurencją dla aut ze stajni Ferrari i Porsche. Oto stosunkowo młoda marka - pierwsze Hondy zjechały z taśmy w 1953 r. - szybko zaczęła odnosić sukcesy w Formule 1, a doświadczenia z wyścigów posłużyły jej później do stworzenia bezkompromisowego sportowca. Sercem NSX-a był 3-litrowy silnik V6 ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 274 KM. Dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium auto ważyło zaledwie 1365 kg. Efekt? Niespełna 6 s do "setki" i prędkość maksymalna 270 km/h.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas