Projektował najlepsze silniki na świecie. Teraz szuka pracy

Wolfgang Hatz - szef działów projektowania silników Volkswagena i badawczo-rozwojowego Porsche - rozstał się właśnie z niemieckim koncernem. To kolejna z ofiar afery "diesel szwindel" - skandalu dotyczącego zaniżania przez Niemców rzeczywistej emisji spalin.

Odejście Hatza spowodowane jest aferą "diesel szwindel"
Odejście Hatza spowodowane jest aferą "diesel szwindel"AFP

Hatz - wraz z kilkoma innymi dyrektorami - zawieszony został w obowiązkach z końcem września ubiegłego roku, gdy wyszło na jaw, że Volkswagen montował w swoich pojazdach specjalne oprogramowanie mające na celu manipulację wynikami emisji spalin. Inżynier zarządzał działem badawczo-rozwojowym Porsche od 2011 roku.

Wg oficjalnego stanowiska marki z Zuffenhausen - rozstanie z firmą jest samodzielną decyzją Hatza związaną z przeszło siedmiomiesięcznym okresem zawieszenia w pełnieniu obowiązków służbowych. Schedę po Hatzu przejął - mianowany na jego stanowisko - Michael Steiner - dotychczasowy szef działu jakości, który rozpoczynał swoją motoryzacyjną karierę w Daimlerze.

Można przypuszczać, że Wolfgang Hatz niedługo zabawi na bezrobociu. Jako osoba odpowiedzialna do tej pory za rozwój silników Volkswagena i Porsche, Hatz nie powinien mieć problemów ze znalezieniem nowej posady. Jeśli nie znajdzie zatrudnienia w Europie, z otwartymi ramionami powitają go chińskie koncerny.

Niewykluczone jednak, że Hatz usłyszy wkrótce zarzuty natury kryminalnej. Po wybuchu skandalu przedstawiciele Volkswagena wynajęli w Stanach Zjednoczonych zewnętrzną kancelarię prawną, która ocenia, jaką rolę pełnili w oszukiwaniu klientów poszczególni członkowie szefostwa koncernu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas