Powstanie nowy fragment trasy S8

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała oferty firm, które startują w przetargu.

Istniejący już fragment drogi ekspresowej S8
Istniejący już fragment drogi ekspresowej S8Informacja prasowa (moto)

Na kwoty od 334,7 mln zł do 463,2 mln zł opiewają oferty firm, które chcą budować 13-kilometrowy mazowiecki odcinek S8 Warszawa-Białystok od Wyszkowa do węzła Poręba - podał w środę wieczorem białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wpłynęło 11 przetargowych ofert cenowych, choć w postępowaniu - już na etapie cenowym - mogło brać udział 20 podmiotów, które zostały zaproszone do tego etapu postępowania.

GDDKiA poinformowała - po otwarciu ofert - że najniższą cenę 334,7 mln zł zaproponowała firma Skanska SA, najdroższą - 463,2 mln zł -zaoferowała włoska firma TOTO S.p.A Costruzzioni Generali. "Wszyscy oferenci zadeklarowali najkrótszy czas realizacji - 22 miesiące i maksymalną gwarancję - 10 lat" - poinformowała Dyrekcja.

Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski powiedział, że złożone oferty będą teraz sprawdzane. Drogowcy chcą wyłonić wykonawcę inwestycji tak, by po całej procedurze przetargowej, ewentualnych kontrolach i odwołaniach, w styczniu 2016 r. podpisać z nim umowę. Pozwoliłoby to rozpocząć prace wiosną 2016 r.

GDDKiA poinformowała, że w najbliższych dniach również zostaną otwarte oferty w przetargach na dwa inne mazowieckie odcinki trasy ekspresowej S8 Warszawa-Białystok: od istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego oraz od węzła Poręba - do obwodnicy Ostrowi.

Droga S8 to kluczowa trasa w województwie podlaskim. Dokończenie jej budowy jest zapisane wśród najważniejszych priorytetów w podpisanym jesienią 2014 r. z rządem przez władze regionu Kontraktu terytorialnego do 2023 roku. Trasa ta jest także ujęta w nowym, przyjętym przez rząd we wrześniu Krajowym programie budowy dróg w Polsce na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 roku).

Pod koniec stycznia została podpisana umowa na ostatni podlaski odcinek S8 na odcinku od granicy województw podlaskiego i mazowieckiego do już istniejącej obwodnicy Zambrowa. Odcinek za 454,9 mln buduje hiszpańskie konsorcjum: Rubau Polska oraz Construcciones Rubau SA z Hiszpanii. Budowa ma się zakończyć latem 2017 r.

Oprócz hiszpańskiego konsorcjum, dwie inwestycje (o łącznej długości ok. 30 km) realizuje włoska firma Astaldi. Włosi budują cały odcinek od Obwodnicy Zambrowa do Jeżewa, który jest podzielony na dwa pododcinki: od obwodnicy Zambrowa do Mężenina (15 km - koszt inwestycji 434,8 mln zł) i od Mężenina do Jeżewa (14 km - koszt 440,7 mln zł).

Dotychczas w Podlaskiem na trasie S8 gotowy jest 23-kilometrowy odcinek Białystok-Jeżewo oraz 11-kilometrowa obwodnica Zambrowa i Wiśniewa.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas