Powietrzna kanapa...
Citroen opublikował pierwsze szczegóły dotyczące swojego nowego prototypu, który już niebawem zadebiutuje na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie nad Menem (11-21 września). C-Airlounge, bo tak nazwano koncepcyjny pojazd, posiada doskonałą aerodynamikę, nowoczesną technologię i oferuje dużo komfortu.
Prototypowy citroen to najświeższa wizja francuskiego producenta dotycząca samochodu typu "grand touring". Dzięki żmudnym pracom stylistów i techników w tunelu aerodynamicznym udało się osiągnąć rewelacyjny współczynnik oporu powietrza, wynoszący zaledwie 0,26 cx.
Takiej aerodynamiki nie powstydzą się nawet profesjonalne samochody sportowe, co w przypadku koncepcyjnego citroena zasługuje na szczególne uznanie. Dodatkowym plusem w tym aspekcie jest fakt zachowania sporej przestrzeni we wnętrzu auta, co dowodzi, że dobre właściwości aerodynamiczne wcale nie muszą być osiągane kosztem zmniejszenia rozmiarów auta.
Innym bardzo ciekawym rozwiązaniem jest wystrój i układ wnętrza pojazdu. Dzięki zastosowaniu inteligentnego systemu adaptacyjnego siedzeń, kabina C-Airlounge może zostać przystosowana do przewozu czterech lub pięciu osób.
We wnętrzu wykorzystano też nowy sposób na urozmaicenie oświetlenia kabiny. Dzięki systemowi swiatłowodów i projektorów video można uzyskać różnorodne omiany światła w zależności od pory dnia, pogody i nastroju pasażerów lub kierowcy.
Więcej szczegółów na ten temat poznamy podczas premiery Citroena C-Airlounge na salonie we Frankfurcie.
Gwiazdami IAA 2003 będą zapewne dwa auta produkowane w Niemczech: nowy Opel Astra i Volkswagen Golf piątej generacji. Inne nowości IAA 2003 to m.in.: BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback oraz Mitsubishi "i"