Porte 1007?

Jak już informowaliśmy Toyota i grupa PSA (Peugeot-Citroen) produkować będzie mały samochód, który powstawać będzie od przyszłego roku w nowych zakładach obu koncernów w czeskim Kolinie.

Do projektu nadwozia Toyota, Peugeot i Citroen miały dodać swoje modyfikacje, charakterystyczne dla każdej marki. Jakie to będą pojazdy? Na razie to tajemnica. Ale może to być - choć nie musi - zaprezentowany już peugeot 1007 i pokazany wczoraj po raz pierwszy concept car Toyoty o nazwie porte.

O tym, że peugeot 1007 i wspomniana toyota porte to w rzeczywistości te same samochody mogą świadczyć np. ... drzwi (po francusku: porte) o identycznej konstrukcji w obu samochodach. Dostarczać ma je koncern Delphi.

Jakiś czas temu informowaliśmy bowiem, że ta amerykańska firma, produkująca m.in. systemy elektroniczne i podzespoły do samochodów, podpisała z nie wymienionymi wtedy z nazwy producentami aut kontrakty na dostawy swoich niewielkich gabarytowo elektrycznych drzwi przesuwnych. Do 2006 roku firma ta dostarczy europejskim odbiorcom ponad 570 tysięcy zespołów rocznie. Jak informowano wtedy znaleźć miały one zastosowanie m.in. w samochodach miejskich nowej generacji... Czy także w autach z Kolina?

Reklama

Przypomnijmy, że peugeot 1007 to mikrovan z elektrycznie odsuwanymi na boki drzwiami. Identyczne ma mieć toyota porte. Drzwi te to otwierane i zamykane są elektromechanicznym urządzeniem napędzanym mechanizmem linkowym. Mechanizm uruchamia się poprzez naciśnięcie przycisku lub ręcznie, inicjując otwarcie lub zamknięcie drzwi. Zespół napędu drzwi ma niewielkie gabaryty (głębokość zmniejszono o 25 procent), dzięki czemu urządzenie można montować a tak małych autach jak peugeot 1007 i toyota porte.

Silniki 1007 to dwie jednostki benzynowe i jeden diesel. Podstawowy to motor o pojemności 1400 ccm i mocy 75 KM. Wersja mocniejsza wyposażona będzie w jednostkę napędową o pojemności 1600 ccm i mocy 110 KM. "Diesel" to silnik Hdi o pojemności 1400 ccm i mocy 70 KM. W przyszłości 1007 otrzyma także wysokoprężną jednostkę 1600 Hdi o mocy 109 KM.

Jednostki napędzające toyotę porte to silniki o pojemności 1300 i 1500 ccm z VVT-i (to system sterowania fazami rozrządu. Ten nowoczesny układ reguluje podczas pracy silnika moment otwarcia zaworów dolotowych, optymalizując w ten sposób jego efektywność.) i przekładnią typu Super ECT (elektronicznie kontrolowana, automatyczna skrzynia biegów).

obacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Citroen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy