Porsche rusza z elektryfikacją motorsportu. W testach pomaga bezemisjny Cayman GT4 ePerformance

Porsche ruszyło z oficjalnymi testami innowacyjnego napędu elektrycznego, tworzonego specjalnie pod kątem przyszłego udziału w motorsporcie. Rozwiązanie trafiło do wyścigowego Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance, gdzie ma szanse ukazać swoje możliwości na torze wyścigowym.

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance
Porsche 718 Cayman GT4 ePerformanceInformacja prasowa (moto)

Koncepcyjne studium elektrycznego napędu Mission R zostało po raz pierwszy zaprezentowane na targach IAA Mobility w 2021 roku. Teraz rozwiązanie zademonstruje swój potencjał na krajowych i międzynarodowych torach wyścigowych. Jako samochód testowy posłuży Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance - wyścigowy pojazd z napędem na wszystkie koła - bazujący na podwoziu sprawdzonego Caymana GT4 Clubsport.

Co ciekawe elektryczny odpowiednik wyczynowego Caymana jest o 14 cm szerszy od spalinowej wersji. Od podstaw zaprojektowano tu około 6 tys. części. Nadwozie wykonano m.in. z materiałów kompozytowych z włókien naturalnych, przy czym ich produkcja ma generować mniejsze emisje niż wytwarzanie porównywalnych materiałów syntetycznych. Do celów testowych wykorzystuje się również włókna węglowe pochodzące z recyklingu. Poszerzone w porównaniu ze spalinowym wariantem błotniki zapewniają więcej miejsca na szersze 18-calowe opony wyścigowe Michelin.

Ponad 1000 koni mechanicznych i napęd na wszystkie koła

W pełni elektryczny układ napędowy modelu 718 Cayman GT4 ePerformance bazuje na silnikach synchronicznych z magnesami trwałymi (PESM) na przedniej i tylnej osi. Dzięki ich połączeniu wyścigowa maszyna dysponuje napędem na wszystkie koła i może osiągnąć maksymalną moc do 800 kW (1088 KM). Opracowane przez Porsche bezpośrednie chłodzenie silników elektrycznych oraz akumulatora olejem przeciwdziała obniżaniu wartości znamionowych powodowanych wzrostem temperatury.

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformanceInformacja prasowa (moto)

Pod względem czasów okrążeń oraz prędkości maksymalnej 718 Cayman GT4 ePerformance dorównuje osiągom obecnego 911 GT3 Cup (generacja 992).

Dzięki Mission R pokazaliśmy, jak w przyszłości Porsche wyobraża sobie zrównoważone wyścigi samochodowe. Teraz 718 Cayman GT4 ePerformance pokazuje, że ta wizja w imponujący sposób sprawdza się na torze wyścigowym. Puchar markowy z udziałem elektrycznych aut wyścigowych byłby ważnym dodatkiem do naszego istniejącego wyścigowego programu dla klientów.
Matthias Scholz, menedżer projektu samochodów wyścigowych GT

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance będzie świętować swoją premierę na Festiwalu Prędkości w Goodwood, w dniach 23-26 czerwca 2022 r. Podczas słynnego festiwalu motorsportu w południowej Anglii, w pełni elektryczny samochód weźmie udział w górskiej wspinaczce na odcinku ok. 1,9 km.

***

Moto Flesz - odcinek 38. Prąd z gniazdka czy wodór zastąpią ropę naftową?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas