Porsche Macan z 4-cylindrowym silnikiem
Nowa, bazowa wersja Macana z doładowanym silnikiem, pojawi się w salonach w czerwcu.
2-litrowa, turbodoładowana jednostka osiąga 252 KM (w przedziale 5000-6800 obr./min), a maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm (dostępny od 1600 do 4500 obr./min.). Tak jak w przypadku pozostałych odmian Macana, nowy silnik standardowo współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK, a moc trafia na wszystkie koła.
Podstawowa wersja "małego" SUVa Porsche zapewnia świetne osiągi - do 100 km/h rozpędza się w 6,7 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje skrócony do 6,5 s. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Jednocześnie producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa powinno wynosić 7,2 l/100 km.
Wizualnie bazowy model różni się od pozostałych "braci" jedynie detalami. Z zewnątrz wyróżniają go czarne obramowania bocznych szyb w kolorze, ukryte za 18-calowymi obręczami zaciski hamulcowe w tym samym kolorze oraz dwie pojedyncze końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej.
Standardowe wyposażenie nowej odmiany Macana obejmuje komfortowe fotele z 8-kierunkową regulacją po stronie kierowcy, środkową część siedzeń z alcantary, nową generację systemu multimedialnego system kontroli pasa ruchu oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.
Nowy system multimedialny trafił również do modelu Cayenne. Wykorzystuje on 7-calowy ekran dotykowy, którego obsługa przypomina korzystanie ze smartfona lub tabletu, wyposażony w czujnik zbliżeniowy (po wykryciu zbliżającej się dłoni pokazuje np. zawartość odpowiedniego menu). Wśród nowych funkcji znajdziemy możliwość integracji iPhone’a (dzięki Apple CarPlay), dostęp do Google Street View oraz Google Earth, a także funkcję hotspot wi-fi. Dostępna jest także aplikacja Porsche Car Connect, pozwalająca za pomocą smartfona zdalnie sterować wybranymi funkcjami pojazdu i zapewnia dostęp do danych takich jak poziom paliwa w zbiorniku.