Porsche Macan S Diesel w Genewie
Obok nowego bolidu 919 Hybrid, wraz z którym Porsche wraca do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w Genewie debiutuje Macan w wersji S Diesel.
Macan S Diesel napędzany jest 3-litrowym turbodieslem o mocy 258 KM i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1750-2500 obr./min. Jednostka napędza koła obu osi za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej PDK o 7 przełożeniach oraz sprzęgła wielotarczowego.
Porsche deklaruje, że Macan S Diesel osiąga "setkę" w 6,1 s, a jednocześnie zużywa średnio zaledwie 6,1 l/100 km. W oszczędzaniu paliwa pomagają funkcje stop-start oraz "żeglowania". Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, skrzynia PDK automatycznie odłącza aktualne przełożenie, a pojazd zaczyna toczyć się na biegu jałowym. W praktyce funkcja ta zapewnia do 1 l/100 km oszczędności, zależnie od stylu jazdy.
Lista opcji Macana S Diesel obejmuje m.in. układ Porsche Torque Vectoring Plus, zapewniający zmienny rozdział momentu obrotowego między tylnymi kołami w połączeniu z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, oraz pneumatyczne zawieszenie.
msob