Porsche Cayman GT4. Młodszy brat 911 GT3
Porsche prezentuje ekstremalną odmianę swojego małego sportowca.
Wydawało się, że zaprezentowany w zeszłym roku Cayman GTS będzie topową wersją małego Porsche, ale Niemcy właśnie nas zaskoczyli prezentacją jeszcze szybszej odmiany. GT4, bo tak się ona nazywa, czerpie garściami z większego brata - 911. Pierwszym z zapożyczeń jest silnik 3.8-litra, bazujący na tym znanym z Carrery S, który w Caymanie rozwija 385 KM. Pozwala on rozpędzić się Caymanowi do 100 km/h w zaledwie 4.4 s i rozwinąć prędkość maksymalną 295 km/h W celu poprawienia zachowania na drodze Porsche zdecydowało się na daleko idące zmiany w zawieszeniu, które obniżono o 30 mm, a także na zastosowanie naprawdę sporych hamulców. Największe wrażenie robi jednak fakt, że niemal wszystkie te komponenty pochodzą z 911 GT3! Gdyby dla kogoś było to za mało, może dopłacić do ceramicznych tarcz.
Jeśli chodzi o wygląd Caymana GT4, to wszystkie modyfikacje podporządkowano aerodynamice. Z przodu znajdziemy powiększone wloty powietrza oraz spliter, a na tylnej klapie pojawił się słusznych rozmiarów spojler. Inny jest także tylny zderzak z dyfuzorem i poszerzono wloty powietrza do silnika.
Wszystkie te zmiany przyniosły imponujące rezultaty - Cayman GT4 osiągnął na Nurburgringu czas wynoszący 7 minut i 40 sekund, czyli taki sam jak 911 GT3 z 2011 roku! To chyba najlepsza rekomendacja dla nowej odmiany małego Porsche.
Auto jest już dostępne u niemieckich dilerów, a ceny zaczynają się od 85 779 euro. Na liście opcji znalazły się między innymi kubełkowe fotele wykonane z plastiku wzmocnionego włóknem węglowym oraz pakiet Sport Chrono, dobrze znany z innych modeli Porsche.