Porsche 911 Turbo S - najmocniejsze w historii

Najmocniejsza wersja nowej odsłony 911 jest wyraźniej mocniejsza od poprzednika i zapewnia jeszcze bardziej niesamowite osiągi.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo SPorsche

Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupe i Cabriolet. Obie wersje nadwoziowe wprawia w ruch nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje 650 KM, a więc o 70 KM wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). Dzięki zmodyfikowanej 8-biegowej przekładni PDK, sprint do 100 km/h trwa jedynie 2,7 s (to 0,2 s szybciej niż poprzednik), a do 200 km/h 8,9 s (o sekundę szybciej). Niezmieniona zostaje prędkość maksymalna, która nadal wynosi 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche
Porsche 911 Turbo SPorsche

Stosownie do zwiększonej dynamiki jazdy wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S: nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm). Do jego sportowego charakteru przyczyniają się zmodyfikowane rozstawy kół, udoskonalona aerodynamika oraz nowe, mieszane ogumienie. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu - o 10 mm. Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano pod kątem uzyskania jeszcze większej siły docisku. Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi swoją siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie w unikalnym rozmiarze 255/35, a z tyłu - 21-calowe, w rozmiarze 315/30. Opcjonalnie zawieszenie z regulacją twardości jest obniżone o 10 mm, a brzmienie silnika można podbić sportowym układem wydechowym z regulowanymi klapami.

W porównaniu do poprzednika, skrzynia rozdzielcza napędu na cztery koła, potrafi przenosić znacznie większy moment obrotowy - do przednich kół może trafiać nawet 500 Nm momentu obrotowego. Jeszcze większy ładunek sportu ma także nowa generacja standardowego zawieszenia PASM. Szybsze i precyzyjniej kontrolowane amortyzatory zapewniają znaczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy - pod względem stabilności przechyłów, przyczepności, zachowania przy skręcie i prędkości w zakrętach.

Porsche 911 Turbo SPorsche

Nowy przedni pas z szerszymi wlotami powietrza ma charakterystyczny dla Turbo wygląd, z podwójnymi modułami świateł, a także standardowymi reflektorami matrycowymi LED z ciemnymi wstawkami. Przeprojektowany, pneumatycznie rozkładany przedni spoiler i większe tylne skrzydło zapewniają o 15% większy docisk. Muskularne sekcje tylnych błotników ze zintegrowanymi wlotami powietrza podkreślają smukłość nadwozia 911 Turbo S. Nowy wygląd tylnej partii nadwozia uzupełniają typowe dla Turbo, prostokątne końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym.

Porsche 911 Turbo SPorsche

Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu z akcentami w tonacji Light Silver. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930). Na pokładzie seryjnie jest też sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne BOSE. Modele 911 Turbo S Coupe można już zamawiać w Porsche Centrach. Wersja Coupe będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas