Porsche 911 GT3 wyjątkowo szybkie na Nurburgringu

Nowe Porsche 911 GT3 zakończyło dzień testów na Północnej Pętli toru Nürburgring z czasem okrążenia 7 min i 12,7 s. Zatwierdzona do użytku drogowego „911”, o specyfikacji podobnej do swojego wyścigowego odpowiednika, pobiła czas poprzednika o 12,3 s.

Porsche 911 GT3 na Nurburgringu
Porsche 911 GT3 na NurburgringuInformacja prasowa (moto)

Osiągając taki wynik, udowodniliśmy dobitnie, że nowe 911 GT3 nie tylko dostarcza najlepsze doznania z jazdy, ale jest w stanie zapewnić również imponujące wyniki na Północnej Pętli. Skoncentrowaliśmy się tu na optymalizacji własności jezdnych i dostosowaniu do nieco zwiększonej mocy silnika - mówi z zadowoleniem Frank-Steffen Walliser, wiceprezes ds. motorsportu i samochodów GT w Porsche. - Kilka lat temu takie czasy okrążeń wykręcały wyłącznie rasowe samochody wyścigowe na slickach - dodaje Andreas Preuninger, dyrektor linii produktów GT. - Nowe GT3 może osiągnąć to przy stosunkowo skromnej mocy, a jednocześnie nadal jest w pełni przystosowane do codziennego użytku".

911 GT3 bardziej od poprzednika polega też na technologii ze świata wyścigów. Jego wysokoobrotowy, wolnossący silnik o mocy 500 KM trafia również do wyścigowego modelu 911 GT3 Cup.

Wyposażony w skrętną tylną oś, siedmiostopniową przekładnię PDK oraz ogumienie Michelin Sport Cup 2 N1, egzemplarz stanął na linii startu w górach Eifel w standardowej specyfikacji. Powietrze miało temperaturę 8 stopni, a asfalt - 14 stopni. Dla Larsa Kerna, kierowcy testowego Porsche, były to idealne warunki pomiarowe.

Porsche 911 GT3 przed pomiarem czasu na NurburgringuInformacja prasowa (moto)

Już niebawem będziecie mogli przeczytać nasze wrażenia z jazdy odświeżonym Porsche 911 GT3, które sprawdzaliśmy zarówno na publicznych drogach, jak i na torze.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas