Porsche 911 GT2 RS MR najszybsze na Nurburgringu

Porsche ma na koncie kolejny rekord na północnej pętli kultowego toru Nürburgring. 25 października 2018 r. 700-konne Porsche 911 GT2 RS w barwach Manthey-Racing pokonało 20,6-kilometrowy odcinek w 6:40,3 min. Żaden inny pojazd dopuszczony do ruchu na publicznych drogach nie pokonał dotąd „Zielonego Piekła” w tak krótkim czasie. Samochód został specjalnie zestrojony pod północną pętlę przez inżynierów Porsche oraz ekspertów Manthey-Racing. Za kierownicą „911” siedział Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który we wrześniu 2017 r. zdążył już ustanowić rekord przejazdu seryjnym 911 GT2 RS.

Porsche 911 GT2 RS MR
Porsche 911 GT2 RS MRInformacja prasowa (moto)

"Cały dzień obserwowaliśmy pogodę i mocno głowiliśmy się nad tym, czy taki przejazd będzie w ogóle możliwy. Gdyby padał deszcz albo tor był choć lekko wilgotny, nie podjęlibyśmy jakiegokolwiek ryzyka" - powiedział dr Frank-Steffen Walliser, szef Porsche Motorsport oraz sekcji modeli GT. Rekordowe Porsche 911 GT2 RS otrzymało nowy pakiet tuningowy Manthey-Racing, a jego ogólną konfigurację dopasowano do charakterystyki północnej pętli Nürburgringu. "Podczas tego przejazdu chcieliśmy po prostu kolejny raz ocenić potencjał 911 GT2 RS. Rezultat jest imponujący - to naprawdę fantastyczny czas. Wyraźnie pokazuje ekscytujące możliwości tego modelu". Porsche 911 GT2 RS trafiło na rynek w 2017 r. jako najszybsza i najmocniejsza "911" w historii. W ostatnich miesiącach inżynierowie Porsche wykorzystali swoją wiedzę zebraną przy budowie samochodów wyścigowych 911 RSR oraz 911 GT3 RS, a także doświadczenie Manthey-Racing zgromadzone przy okazji licznych triumfów na północnej pętli Nürburgringu. Precyzyjnie dobrane modyfikacje objęły podwozie i aerodynamikę. Przez cały czas technicy koncentrowali się jednak na zachowaniu przydatności auta do jazdy na co dzień. "Ta przejażdżka dostarczyła mi mnóstwo frajdy" - powiedział inżynier projektant Lars Kern. 31-latek doskonale zna Ring z testowych i wyczynowych przejazdów, a także z szeregu występów w wyścigach VLN. "Z nowym pakietem samochód ma bardzo dobry balans. Mogłem być szybki bez podejmowania żadnego ryzyka. Ale ponieważ zaczynało się ściemniać, miałem tylko jedno podejście. Jednak tyle wystarczyło - udało się już za pierwszym razem". Dyrektor generalny Manthey-Racing Nicolas Raeder dodał: "Jesteśmy bardzo dumni. To ogromne wyzwanie sprawić, żeby samochód tak potężny jak 911 GT2 RS był jeszcze szybszy".

Porsche 911 GT2 RS MR - rekord Nurburgringu 

W jesiennych, choć suchych warunkach Lars Kern optymalnie wykorzystał ogromny potencjał Porsche 911 GT2 RS MR i pod okiem notariusza ustanowił swoim przejazdem nowy rekord toru. Jedynym odstępstwem rekordowego egzemplarza od 911 GT2 RS MR, które można teraz zamówić w Manthey-Racing na potrzeby amatorskich wyścigów i imprez torowych, był fotel kierowcy - ze względów bezpieczeństwa w samochodzie zamontowano siedzenie kubełkowe. Modyfikacja ta nie przyniosła jednak żadnych korzyści w postaci obniżenia masy własnej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas