Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Na bazie najostrzejszej odmiany schodzącej generacji 911, powstała jej wersja przeznaczona wyłącznie na tor.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche

Porsche 911 GT2 RS Clubsport powstanie tylko w 200 egzemplarzach i jest samochodem stricte torowym. Jak zapewniają przedstawiciele niemieckiego producenta, będzie go można wykorzystać nie tylko podczas imprezach otwartych na torach, ale także startować nim w różnych zawodach.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport

Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche
Porsche 911 GT2 RS ClubsportPorsche

911 GT2 RS Clubsport korzysta z tego samego układu napędowego, co drogowa odmiana. Oznacza to 700 KM krzesanych z 3,8-litrowego boxera biturbo. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni PDK.

Samochód waży 1390 kg i przeszedł dość spore zmiany. We wnętrzu znajdziemy wyczynowy fotel kubełkowy, pełną klatkę, wyścigową kierownicę oraz kolorowy wyświetlacz z torowego GT3 R. Nie zrezygnowano jednak zupełnie z komfortu i pozostawiono fabryczny układ klimatyzacji.

Wersję Clubsport wyposażono w wyczynowe hamulce z tarczami o średnicy 390 mm z przodu oraz 380 mm z tyłu. Auto nadal wyposażone jest w systemy kontroli trakcji, stabilności oraz ABS, ale można zmieniać sposób ich działania oraz zupełnie je wyłączyć.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport kosztuje 405 tys. euro plus podatki. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w maju przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas