Porsche 911 Carrera T gorzej wyciszone i z manualem. Kosztuje ponad 700 tys. zł
Porsche 911 Carrera T dołącza do oferty niemieckiego producenta. Auto wyróżnia się mniejszą masą, sześciobiegową skrzynią manualną i gorszym wyciszeniem. Ile trzeba za nie zapłacić?
Spis treści:
Porsche 911 Carrera T uzupełnia ofertę niemieckiego producenta jako "lekki, dynamicznie usposobiony" wariant nowego 911. Auto wyróżnia się pod wieloma względami. Całą konstrukcję udało się odchudzić i w efekcie w najlżejszej konfiguracji, wraz z kubełkowymi fotelami, waży ono ponad 40 kg mniej od 911 Carrera. Auto dostępne jest w dwóch wariantach nadwozia - jako coupe i kabriolet.
Jaki napęd w Porsche 911 Carrera T?
Za wprawianie auta w ruch odpowiada trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser. Generuje on 394 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na tylne koła. Co ważne, silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. W standardowej specyfikacji auto w odmianie coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy (4,7 s w kabriolecie). Prędkość maksymalna tego auta wynosi 295 km/h (coupe) lub do 293 km/h (kabriolet). Ponadto, by brzmienie silnika było dla nas lepiej słyszalne, "uszczuplono" izolację wnętrza.
To jednak nie wszystko. Porsche 911 Carrera T oferuje w standardzie tylną oś skrętną - producent zapewnia, że konfiguracja została specjalnie opracowana dla tej wersji. Układ kierowniczy natomiast ma oferować bardziej bezpośrednie przełożenie. To zaś ma przekładać się na lepsze prowadzenie. Oprócz tego w standardzie klienci znajdą adaptacyjne zawieszenie obniżone o 10 mm. Auto wyposażone jest w 20-calowe felgi z przodu i 21-calowe z tyłu.
Jak rozpoznać Porsche 911 Carrera T?
Widząc 911 Carrera T, będziemy mogli je rozpoznać m.in. naklejkami ze schematem przekładni na tylnych szybach, oznaczeniami w kontrastowym kolorze Vanadium Grey. Auto wyróżnia się również aerodynamicznie zoptymalizowaną krawędzią spoilera pochodzącego z 911 Carrera GTS. Nabywca 911 Carrera T w odmianie kabrio może zdecydować również, jaki kolor dachu chce - oprócz czarnego do wyboru jest również czerwony, niebieski lub brązowy.
Na desce rozdzielczej znajdziemy np. stoper (element standardowego pakietu Sport Chrono). Dźwignia manualnej skrzyni została skrócona i ma gałkę z laminowanego drewna orzechowego o otwartych porach. Przed dźwignią znajduje się natomiast emblemat z logo "MT" (od Manual Transmission, czyli skrzynia manualna z angielskiego), a na desce rozdzielczej po stronie pasażera schemat przełożeń.
Ile kosztuje nowe Porsche 911 Carrera T?
W standardzie znajdziemy m.in. podgrzewaną kierownicę, fotele z regulacją elektryczną w czterech kierunkach, czarną tapicerką i środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex i wyhaftowanym na zagłówkach logo 911. Opcjonalnie klienci mogą zdecydować się na adaptacyjne fotele sportowe (regulowane elektrycznie w 18 kierunkach) lub kubełkowe.
Nowe Porsche 911 Carrera T można już zamawiać. Ceny odmiany coupe startują od 708 tys. zł. W przypadku wersji kabrio trzeba zapłacić jeszcze więcej - minimum 776 tys. zł.