Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport - tylko na tor

Torowa wersja Caymana przeszła sporo zmian, a jedną z najważniejszych jest powstanie dwóch konfiguracji - amatorskiej i zawodowej.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche

Cayman GT4 Clubsport tak jak dotychczas napędzany jest wolnossącym bokserem o pojemności 3,8 l. Teraz jednak jego moc wynosi 425 KM, co oznacza wzrost o 40 KM. Całość trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. O odpowiednią trakcję dba tylny dyferencjał z mechaniczną blokadą.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche
Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche

Przednie zawieszenie modelu, oparte na kolumnach resorujących, pochodzi z 911 GT3 Cup. Z kolei układ hamulcowy wykorzystuje cztery stalowe tarcze o średnicy 380 mm każda.

Porsche podkreśla, że Cayman GT4 Clubsport to pierwszy samochód wyścigowy, który wykorzystuje kompozytowe elementy karoserii z udziałem naturalnych włókien (głównie produktów ubocznych pochodzenia rolniczego, jak włókna lnu czy konopi). Mają one zapewniać równie dobrą sztywność i oszczędność masy co karbon, ale stanowią bardziej ekologiczne rozwiązanie. Cały samochód waży 1320 kg.

Porsche przygotowało dwie odmiany swojego torowego modelu. Pierwsza to Trackday, stworzona z myślą o osobach biorących udział w amatorskich zawodach. Ma ona amortyzatory bez możliwości regulacji, ABS i ESP (z możliwością wyłączenia), klimatyzację, klapę ratunkową w dachu, gaśnicę oraz 80-litrowy zbiornik paliwa. Cena takiego auta to 134 tys. euro plus podatki.

Porsche 718 Cayman GT4 ClubsportPorsche

Z kolei do profesjonalistów skierowano wersję Competition. Ma ona trzystopniową regulację amortyzatorów, bak o pojemności 115 l, zintegrowany pneumatyczny podnośnik oraz wyścigową kierownicę z modelu 911 GT3 R. Za takiego Caymana GT4 trzeba zapłacić 157 tys. euro plus podatki. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli w lutym.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas