Ponad połowa sprzedanych Toyot to hybrydy

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla Toyoty w Europie z rekordowym wynikiem sprzedaży, napędzanym w znacznej mierze przez ogromną popularność hybryd. Gama japońskiego producenta obejmuje 20 takich modeli, w tym cztery nowe, które zadebiutowały w tym roku.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Toyota Motor Europe sprzedała od stycznia do czerwca w regionie 578 400 samochodów, o 3,3% więcej rok do roku. W tej liczbie znalazło się 303 400 samochodów, o 18% więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. Udział firmy w rynku wzrósł do 5,3%, o 0,4 pkt. procentowego rok do roku.

"Pierwsza połowa roku była dla nas bardzo intensywna z czterema kolejnymi premierami nowych modeli. Choć rynek samochodów w Europie w tym czasie zanotował spadki, nasza sprzedaż wzrosła dzięki ogromnej popularności hybryd" - powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. - "Jesteśmy przekonani, że osiągniemy w tym roku dobre wyniki i umocnimy swoją pozycję na rynku, jako że popularność naszych samochodów przekroczyła dotychczasowe przewidywania. Jesteśmy na dobrej drodze do zakończenia roku z wynikiem 1 065 000 aut, o czym świadczy wysoki poziom zebranych do tej pory zamówień".

Nowa Corolla Hatchback i TS Kombi spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem. Obie odmiany nadwoziowe są oferowane z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru - 1.8 o mocy 122 KM i 2.0 o mocy 180 KM. Jest to pierwszy model, który realizuje nową strategię Toyoty oferowania w Europie dwóch napędów hybrydowych dla każdego modelu. W pierwszym półroczu udział hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wynosi 83%. Nowa Corolla Sedan jest dostępna z napędem hybrydowym 122 KM, a jego udział w całkowitej sprzedaży modelu wynosi około 50%.

Dużą popularnością cieszy się także nowa Toyota RAV4, której wersja hybrydowa o mocy 218 lub 222 KM odpowiada za 72% sprzedaży. Camry nowej generacji jest sprzedawana w Europie wyłącznie z hybrydowym napędem 2.5 o mocy 218 KM. Inne modele, takie jak Toyota C-HR Hybrid i Yaris Hybrid uzyskały rekordowe wyniki sprzedaży.

Udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe w regionie wyniósł w pierwszym półroczu 52%, a w Europie Zachodniej i Środkowej - 62%.

W 2019 roku zadebiutowała także nowa Toyota GR Supra. Po 17 latach nieobecności legendarne sportowe coupe powróciło na rynek. Oficjalna premiera rynkowa miała miejsce w marcu tego roku, ale już wcześniej Toyota przyjęła zamówienia na wszystkie egzemplarze z rocznika 2019.

Wyniki sprzedaży marki Toyota w Europie

Sprzedaż marki Toyota w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 530 000 aut (+3,2% rok do roku). Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Yaris (131 000 egz.), Corolla dostępna z trzema rodzajami nadwozia (103 000 egz.), Toyota C-HR (79 000 egz.) oraz RAV4 (72 800 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+65%), Camry (+32%) i RAV4 (+25%).

Liderami rynku hybryd są Corolla Hybrid (72 884 egz.), Toyota C-HR Hybrid (70 300 egz.) oraz Yaris Hybrid (66 400 egz.). Corolla Hatchback i TS Kombi uzyskały wynik 57 700 egz., zaś Corolla Sedan 15 200 egz. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w pierwszym półroczu 275 300 aut, o 18% więcej rok do roku. Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 51% - w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 60%, zaś w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie 24%.

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce

W Polsce hybrydy Toyoty również cieszą się rosnącą popularnością, co odzwierciedlają statystyki sprzedaży. Marka dostarczyła w tym roku klientom 11 500 hybryd, zaś łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do 60 100 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem hybrydowym w naszym kraju jest Corolla Hybrid z wynikiem 3 898 aut, zaś drugie i trzecie miejsce zajmują Toyota C-HR Hybrid (2494 egz.) i RAV4 Hybrid (2 469 egz.). Yaris Hybrid uzyskał sprzedaż 1 252 aut, nowa Toyota Camry 825 egz, a pozostałe modele hybrydowe 561 egz. Udział hybryd w sprzedaży Toyoty w Polsce wzrósł do 35%.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas