Polski autobus na "pudle"
Vacanza - autokar firmy Solaris z Bolechowa koło Poznania znalazł się w czołówce prestiżowego konkursu "Coach of the Year 2004" na najlepszy autobus turystyczny w Europie. Pierwsze miejsce zajęły ex aequo autobusy MAN Lion's Star i Scania Irizar PB.

Drugie - również ex aequo - wspomniany Solaris Vacanza oraz Volvo 9700, trzecie miejsce przypadło pojazdowi Hispano Divo.
"Coach of the Year" to tytuł przyznawany autobusom turystycznym i miejskim przez dziennikarzy branżowych z 17 krajów, zrzeszonych w międzynarodowej organizacji ACE. Wybór najlepszego autokaru odbywa się raz na dwa lata, przemiennie z wyborem najlepszego autobusu miejskiego.

W tegorocznej, szóstej, edycji konkursu po raz pierwszy wziął udział autobus zaprojektowany, skonstruowany i wyprodukowany w Polsce - Solaris Vacanza. Już sama obecność w gronie pięciu finalistów stanowiła sukces dla firmy, która na zagranicznych rynkach autobusowych obecna jest dopiero od niedawna.
Zwycięzca wyłoniony został w wyniku szczegółowych badań technicznych przy obciążeniu 70-kilogramowymi beczkami z wodą do poziomu 3/4 masy całkowitej. Sprawdzano przyspieszenie ze startu zatrzymanego, elastyczność przyspieszenia na najwyższym biegu, zużycie paliwa, poziom hałasu wewnątrz pojazdu a także opór powietrza. Auta poddawane były również testom jazdy w ekstremalnych warunkach o zróżnicowanym stopniu trudności - od dwupasmowej autostrady, aż po wąskie, kręte uliczki włoskiego miasteczka Baveno i okolic jeziora Maggiori. Badano m.in. poprzeczne przechyły, sposób wchodzenia w zakręty, skuteczność hamulców, synchronizacji i elastyczności skrzyń biegów a także ergonomię miejsca kierowcy i oświetlenie wnętrza pojazdów.
Vacanza uzyskała doskonałe wyniki w pomiarze przyspieszenia ze startu zatrzymanego oraz bardzo dobre wyniki zużycia paliwa. Celująco przeszła też badanie długości promienia skrętu (najniższy wynik w teście skrętu w prawo - 20,7 m).