Polska marka wizytówką Paryża? Jest szansa na lukratywny kontrakt!

Bolechowski Solaris obrał sobie za cel stolicę Francji. Jeszcze w tym roku, nad Sekwaną rozpoczną się – trwające dwa miesiące – testy polskiego autobusu miejskiego Solaris Urbino 12 electric.

Solaris Urbino 12 electric
Solaris Urbino 12 electricInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z umową zawartą z paryskim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej - Régie autonome des transports Parisiens (RATP) - z początkiem grudnia na ulice Paryża wyjedzie elektryczny autobus z Polski. Oficjalna premiera popularnego Urbino 12, który otrzymać ma gruntownie odświeżone linie, odbędzie się 30 listopada wraz z rozpoczęciem paryskiej Konferencji Klimatycznej ONZ. Konferencja ta ma potrać do 11 grudnia. Następnie autobus z Bolechowa testowany będzie w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 i 147.

Jeśli próby na regularnych liniach zakończą się sukcesem, polska marka ma szansę na lukratywny kontrakt. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca 2025 roku całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi - nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi więc dla RATP bardzo interesującą propozycję.

Autobus elektryczny, który zawita do Paryża, bazuje na konstrukcji nowego Urbino 12. Wóz zostanie wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW.

Jedną z innowacji jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie obniża masę pojazdu i zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie.

Autobus posiadać ma ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych będzie z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby zagwarantuje dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma również nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.

Warto przypomnieć, że bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas