Polestar 3 EV SUV - sportowy Szwed

Marka Polestar powstała w 2017 roku. Specjalizuje się w produkcji nacechowanych sportowymi osiągami samochodów elektrycznych. Właśnie zaprezentowała swojego pierwszego SUV-a.

Przed wyodrębnieniem marki oznaczenie Polestar nosiły sportowe odmiany samochód Volvo. I nie trzeba się długo przyglądać, aby zauważyć stylistyczne podobieństwa między tymi dwiema markami. Punktów wspólnych jest jednak więcej.

Polestar 3 EV SUV - brat XC90

Najnowszy elektryczny SUV ze Szwecji korzysta bowiem z tej samej płyty podłogowej, na której oparta ma być nadchodząca generacja największego Volvo - modelu XC90. Inżynierowie wspominają o tym, że mimo zastosowania tej samej bazy, układy napędowe obu aut będą się różnić. Nie zdradzają jednak na czym dokładnie te różnice mają polegać.

Reklama

Uchylają jednak rąbka tajemnicy na temat rozwiązań zastosowanych w 3 EV SUV. Otóż auto ma być dostępne z dwoma wersjami napędu - dla oszczędnych zaproponowano napęd na jedną oś, z jednym silnikiem elektrycznym, a dla kierowców żądnych sportowych osiągów i trakcji przygotowano napęd na cztery koła współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi.

Polestar 3 EV SUV ma mieć duży zasięg

Producent nie podaje której wersji napędowej dotyczy ta wartość, nie mniej deklaruje, że zasięg na jednym ładowaniu wg normy WLTP wyniesie w nowym SUV-ie nawet 600 km. Można się domyślać, że chodzi tu o wersję z jednym silnikiem, która ma być bardziej oszczędna. Gdyby faktycznie udało się osiągnąć taki wynik byłby on jednym z lepszych w klasie - porównywalnym z Mercedesem EQS SUV.

Jak będzie naprawdę i jakie osiągi będzie oferował nowy SUV dowiemy się już niedługo - debiut modelu zaplanowano na jesień tego roku. Polestar 3 EV SUV będzie produkowany w USA oraz w Chinach. Jak duże nadzieje w tym modelu pokładają szefowie marki najlepiej pokazują ich deklaracje dotyczące poziomu sprzedaży. Otóż jasno mówią oni o tym, że w 2025 roku mają zamiar sprzedać 290 tys. egzemplarzy wszystkich swoich modeli łącznie. Dla porównania w roku 2021 udało im się na całym świecie sprzedać jedynie 29 tys. swoich aut.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polestar | samochód elektryczny | SUV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy