Polestar 3 EV SUV - sportowy Szwed
Marka Polestar powstała w 2017 roku. Specjalizuje się w produkcji nacechowanych sportowymi osiągami samochodów elektrycznych. Właśnie zaprezentowała swojego pierwszego SUV-a.
Przed wyodrębnieniem marki oznaczenie Polestar nosiły sportowe odmiany samochód Volvo. I nie trzeba się długo przyglądać, aby zauważyć stylistyczne podobieństwa między tymi dwiema markami. Punktów wspólnych jest jednak więcej.
Polestar 3 EV SUV - brat XC90
Najnowszy elektryczny SUV ze Szwecji korzysta bowiem z tej samej płyty podłogowej, na której oparta ma być nadchodząca generacja największego Volvo - modelu XC90. Inżynierowie wspominają o tym, że mimo zastosowania tej samej bazy, układy napędowe obu aut będą się różnić. Nie zdradzają jednak na czym dokładnie te różnice mają polegać.
Zobacz również:
Uchylają jednak rąbka tajemnicy na temat rozwiązań zastosowanych w 3 EV SUV. Otóż auto ma być dostępne z dwoma wersjami napędu - dla oszczędnych zaproponowano napęd na jedną oś, z jednym silnikiem elektrycznym, a dla kierowców żądnych sportowych osiągów i trakcji przygotowano napęd na cztery koła współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi.
Polestar 3 EV SUV ma mieć duży zasięg
Producent nie podaje której wersji napędowej dotyczy ta wartość, nie mniej deklaruje, że zasięg na jednym ładowaniu wg normy WLTP wyniesie w nowym SUV-ie nawet 600 km. Można się domyślać, że chodzi tu o wersję z jednym silnikiem, która ma być bardziej oszczędna. Gdyby faktycznie udało się osiągnąć taki wynik byłby on jednym z lepszych w klasie - porównywalnym z Mercedesem EQS SUV.
Jak będzie naprawdę i jakie osiągi będzie oferował nowy SUV dowiemy się już niedługo - debiut modelu zaplanowano na jesień tego roku. Polestar 3 EV SUV będzie produkowany w USA oraz w Chinach. Jak duże nadzieje w tym modelu pokładają szefowie marki najlepiej pokazują ich deklaracje dotyczące poziomu sprzedaży. Otóż jasno mówią oni o tym, że w 2025 roku mają zamiar sprzedać 290 tys. egzemplarzy wszystkich swoich modeli łącznie. Dla porównania w roku 2021 udało im się na całym świecie sprzedać jedynie 29 tys. swoich aut.