Polestar 1 w pierwszym crash teście

Nie był to jeszcze test przeprowadzony przez Euro NCAP, ale wewnętrzny test przeprowadzony przez Volvo, aby sprawdzić na ile bezpieczny jest pierwszy model nowej, szwedzkiej submarki.

Polestar 1
Polestar 1Informacja prasowa (moto)

Test przeprowadzono w należącym do Volvo Centrum Bezpieczeństwa Samochodów w Goteborgu. Prototyp został rozpędzony do 56 km/h i uderzył w nieruchomą przeszkodę całym przodem (w przeciwieństwie do procedury Euro NCAP, gdzie w odkształcalną barierę uderza tylko 40% przodu auta, a dzieje się to przy 64 km/h).

Wygląda na to, że Polestar 1 wyjątkowo dobrze zniósł to uderzenie. Eksperci odpowiedzialni za konstrukcje auta podkreślali, że duża jest w tym zasługa nadwozia wykonanego z włókna węglowego, które jest o 45% sztywniejszej od konstrukcji stalowej. Zwracali też uwagę na to, że karbon, w przeciwieństwie do stali, nie wygina się, tylko pęka i kruszy, co wymagało nieco innego podejścia podczas projektowania auta.

Inżynierowie Volvo byli wyraźnie zadowoleni z rezultatów crash testu, ale nie zdradzili żadnych szczegółów na temat poziomu ochrony, jaki auto zapewniło "podróżnym". Zapowiadają natomiast kolejny istotny test, tym razem w tunelu aerodynamicznym.

Polestar 1 to hybryda zbudowana na platformie SPA (znana z nowych modeli Volvo), która ma oferować osiągi godne supersamochodu. Producent zapowiada łączną moc układu na poziomie 600 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na samej energii elektrycznej auto ma przejechać do 150 km.

Polestar 1 - crash test 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas