Polakom żyje się lepiej? Coraz chętniej kupują auta "premium"

Polacy coraz częściej decydują się na samochody segmentu premium. W pierwszym kwartale bieżącego roku na naszych drogach przybyło już ponad 25,8 tys. tego typu aut.

Zanotowany wynik to o przeszło 12 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku! Trend wzrostowy uznać można za zaskoczenie, bowiem od początku stycznia obowiązują nowe przepisy dotyczące odliczania od podatku pojazdów o wartości powyżej 150 tys. zł. Dla porównania cały segment samochodów osobowych zanotował w tym samym czasie śladowy wzrost na poziomie poniżej 1 proc.

Z danych Instytutu SAMAR wynika, że w kwietniu pozycja lidera segmentu przypadła BMW. Producent z Monachium dostarczył polskim nabywcom blisko 1,9 tys. samochodów. Drugie miejsce zajął Mercedes-Benz (niemal 1,6 tys. egzemplarzy), trzecie - Volvo (ponad 1,1 tys. egzemplarzy).

Reklama

Szwedzi mają w ostatnim czasie szczególnie dużo powodów do radości. W zestawieniu obejmującym cały pierwszy kwartał najlepiej sprzedającym się w naszym kraju samochodem premium jest bowiem Volvo XC60! Od początku stycznia na polskich drogach przybyło już niemal 1,9 tys. sztuk tego pojazdu. Dealerzy mogą się spodziewać kolejnych rekordów, bowiem w cennikach XC60 debiutowała właśnie nowa, "miękka" hybryda.

Na podium znajdziemy jeszcze: BMW serii 3 (1,1 tys. egzemplarzy) i BMW serii 5 (nieco ponad 1 tys. rejestracji). W pierwszej piątce uplasowały się jeszcze: Mercedes GLC Coupe oraz BMW X1. Samar zauważa, że w przypadku pojedynczych modeli zauważalny spadek rejestracji wynika ze zmian w ofercie (np. nowa generacja), a nie niższego zainteresowania ze strony klientów.

O świetnym wyniku może też mówić Jaguar. Większe dostawy wyczekiwanego przez nabywców najmniejszego SUVa marki - E-Pace sprawiły, że w kwietniu zarejestrowano w Polsce aż 222 egzemplarze tego pojazdu.

Nie zmienia to jednak faktu, że dla większości rodaków auto premium jest równoznaczne z samochodem "made in Germany". W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się pojazdów tego segmentu (1 stycznia - 30 kwietnia br.) od BMW, Audi i Mercedesa pochodzi aż osiem modeli. Pozostałe dwa to - liderujące zestawieniu - Volvo XC60 oraz - sklasyfikowane na 9. pozycji - Volvo XC90. W pierwszej piętnastce segmentu premium w Polsce nie znajdziemy ani jednego auta producenta z Japonii, Francji i Włoch! W kwietniu do zestawienia "top 15" udało się jednak trafić Lexusowi, który w ubiegłym miesiącu dostarczył polskim nabywcom 123 egzemplarze modelu NX.

Niestety, trzeba zdawać sobie sprawę, że segment premium, w jeszcze większym stopniu niż cały rynek, powiązany jest z klientami biznesowymi. Firmy odpowiadają tu za rekordowe 92 proc. ogółu rejestracji!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy