Polak potrafi! Polski producent europejską potęgą!

Polska urasta właśnie do miana europejskiego potentata w produkcji naczep i przyczep dla transportu samochodowego. Wszystko za sprawą wieluńskiej firmy Wielton.

Polski producent naczep to europejski potentat
Polski producent naczep to europejski potentatInformacja prasowa (moto)

Wielton, podobnie jak bolechowski Solaris, to poważny gracz na europejskim rynku pojazdów użytkowych. Firma od 1991 roku produkuje w Wieluniu różnego rodzaju naczepy i przyczepy dla transportu ciężkiego i rolnictwa. Od 2007 roku marka notowana jest na giełdzie papierów wartościowych.

Z początkiem roku firma rozpoczęła prawdziwą ofensywę inwestycyjną. Nie dalej, jak miesiąc temu informowaliśmy, że Wielton rozpoczął proces przejęcia włoskiego potentata na lokalnym rynku naczep - spółki Compagnia Italiana Rimorchi S.r.l. To największy włoski producent i dostawca naczep, przyczep i zabudów na pojazdach ciężarowych. Jego produkty oferowane są pod markami "Cardi", Merker" i "Viberti". Firma  prowadziła działalność w trzech zakładach produkcyjnych w Pescara, Weronie i Turynie zatrudniając łącznie ponad 350 osób.

Na tym jednak europejska ekspansja Wieltona się nie kończy. Przedstawiciele polskiej marki poinformowali właśnie, że wczoraj firma stała się właścicielem 65,31 proc. udziałów w Freuhauf SAS z siedzibą w Auxerre we Francji.

Fruehauf SAS jest wiodącym producentem naczep i przyczep do pojazdów ciężarowych z ponad 40 proc. udziałem w kluczowym segmencie rynku naczep we Francji. Firma zatrudnia ponad 400 osób i produkuje rocznie ponad 4000 naczep. Roczne zyski oscylują pomiędzy 2-3 mln EUR przy obrotach na poziomie 100 mln euro. Fruehauf posiada nowoczesny zakład produkcyjny we Francji, a odbiorcami produktów są klienci w Europie, w tym głównie we Francji.

Wielton traktuje nabycie Fruehauf SAS jako inwestycję długoterminową. Zakup otwiera grupie Wielton drogę do zdobycia pozycji trzeciego największego producenta naczep w Europie z potencjałem produkcyjnym na poziomie 11 tys. produktów rocznie i obrotami powyższej 250 mln euro.

Inwestycja we francuskiego potentata kosztowała polską firmę 9,5 mln euro. Wstępne porozumienie zawarte z mniejszościowymi akcjonariuszami przewiduje m.in. zobowiązanie do nabycia przez Wielton pozostałych 34,69 proc akcji Fruehauf SAS za cenę 6,6 mln euro.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas