Polacy pokochali AMG. Także monstrum G63 AMG 6x6
Polska jest jak dotychczas największym rynkiem pod względem sprzedaży modelu G 63 AMG 6x6 w Europie.
G 63 AMG 6x6 to terenowe monstrum o dwóch twarzach - niezrównane własności terenowe (46 cm prześwitu i głębokość brodzenia 1 m) łączy z komfortem oraz osiągami 5,5-litrowego silnika V8 biturbo. Mercedes-Benz sprzedał w Polsce już 7 egzemplarzy modelu - to najlepszy wynik w Europie.
Meredes G 63 AMG 6x6
Wydłużone nadwozie klasy G mierzy 5,87 m długości 2,1 m szerokości. Samochód porusza się na sześciu kołach w rozmiarze - uwaga - 37 cali. Jednostka napędowa rozwija moc 544 KM i dysponuje momentem obrotowym aż 758 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie sześć kół za pośrednictwem automatycznej przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC.
Co ciekawe, Mercedes nie chwali się osiągami auta. W gruncie rzeczy są one jednak bez znaczenia - samochód nie powstał przecież po to, by bić rekordy prędkości na Nurburgring. Nas, bardziej niż prędkość maksymalna i przyspieszenie, interesuje... zużycie paliwa. Będzie na pewno spore.
Do prowadzenia AMG G63 6x6 nie wystarczy zwykłe prawo jazdy kategorii B. Masa własna pojazdu to - bagatela - 3 850 kg.
Także inne odmiany Klasy G znajdują nad Wisłą coraz więcej nabywców. Od stycznia br. ich sprzedaż wzrosła na naszym rynku o 50 proc., do 39 szt. Ponad połowę (dokładnie - 23 egz.) stanowią sportowe wersje 63 i 65 AMG. Klasa G zjeżdża z linii montażowych nieprzerwanie od 35 lat, a jej łączna produkcja przekroczyła już poziom 230 tys. sztuk.