Polacy pokochali AMG. Także monstrum G63 AMG 6x6

Polska jest jak dotychczas największym rynkiem pod względem sprzedaży modelu G 63 AMG 6x6 w Europie.

.
.Informacja prasowa (moto)

G 63 AMG 6x6 to terenowe monstrum o dwóch twarzach - niezrównane własności terenowe (46 cm prześwitu i głębokość brodzenia 1 m) łączy z  komfortem oraz osiągami 5,5-litrowego silnika V8 biturbo. Mercedes-Benz sprzedał w Polsce już 7 egzemplarzy modelu - to najlepszy wynik w Europie.

Meredes G 63 AMG 6x6

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wydłużone nadwozie klasy G mierzy 5,87 m długości 2,1 m szerokości. Samochód porusza się na sześciu kołach w rozmiarze - uwaga - 37 cali.  Jednostka napędowa rozwija moc 544 KM i dysponuje momentem obrotowym aż 758 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie sześć kół za pośrednictwem automatycznej przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC.

Co ciekawe, Mercedes nie chwali się osiągami auta. W gruncie rzeczy są one jednak bez znaczenia - samochód nie powstał przecież po to, by bić rekordy prędkości na Nurburgring. Nas, bardziej niż prędkość maksymalna i przyspieszenie, interesuje... zużycie paliwa. Będzie na pewno spore.

Do prowadzenia AMG G63 6x6 nie wystarczy zwykłe prawo jazdy kategorii B. Masa własna pojazdu to - bagatela - 3 850 kg.

Także inne odmiany Klasy G znajdują nad Wisłą coraz więcej nabywców. Od stycznia br. ich sprzedaż wzrosła na naszym rynku o 50 proc., do 39 szt. Ponad połowę (dokładnie - 23 egz.) stanowią sportowe wersje 63 i 65 AMG. Klasa G zjeżdża z linii montażowych nieprzerwanie od 35 lat, a jej łączna produkcja przekroczyła już poziom 230 tys. sztuk.  

Mercedes G63 AMG 6x6 Informacja prasowa (moto)
Mercedes G63 AMG 6x6 Informacja prasowa (moto)
Mercedes G63 AMG 6x6 Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas