Polacy kupili w lutym więcej nowych aut

Od początku tego roku do końca lutego w Polsce zarejestrowano 68 tys. 209 nowych samochodów osobowych i dostawczych.

To o 20,14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - podał instytut Samar na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Tylko w lutym zarejestrowano w naszym kraju 35 tys. 893 samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 33,48 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,07 proc. więcej niż w styczniu tego roku.

Zdaniem ekspertów Samara, przyczyn takiego wzrostu sprzedaży należy upatrywać w trwającej akcji wyprzedażowej modeli wyprodukowanych w 2013 roku oraz dynamicznym wzroście sprzedaży samochodów osobowych posiadających homologację ciężarową, tzw. aut z kratką.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2014 roku klienci kupili i zarejestrowali 8995 aut tej marki, czyli o 31,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 14,68 proc.

Na pozycji wicelidera znalazł się Volkswagen - 6985 zarejestrowanych aut, tj. o 45,86 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Udział marki wyniósł 11,40 proc.

Na trzecim miejscu znajduje się Toyota ze sprzedażą 6038 samochodów, czyli o 68,38 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,85 proc.

Na czwartej pozycji jest Opel - 4092 sprzedanych aut (wzrost o 33,64 proc., udział w rynku 6,68 proc.), a na piątej Ford - 3820 sprzedanych aut (wzrost o 5,21 proc., udział w rynku 6,23 proc.).

Najczęściej kupowanym modelem była Skoda Octavia - 2786 sprzedanych aut, a dalej Toyota Auris - 2175, Skoda Fabia - 1934, Volkswagen Passat - 1739 oraz Ford Focus - 1664 egzemplarzy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas