Pod dnem Bałtyku powstaje najdłuższy drogowy tunel na świecie. Skorzystają też Polacy

Budowa tunelu pod Bełtem Fehmarn. Tak wygląda pojedynczy element o wadze 73 tys. ton
Budowa tunelu pod Bełtem Fehmarn. Tak wygląda pojedynczy element o wadze 73 tys. tonIngrid RiisAFP

W skrócie

  • Tunel pod Bełtem Fehmarn będzie najdłuższym tunelem kolejowo-drogowym na świecie i najdłuższym podwodnym tunelem drogowym.
  • Przeprawa połączy wyspy Fehmarn i Lolland, umożliwiając szybszą podróż samochodem z Polski do Skandynawii.
  • Budowa napotyka opóźnienia z powodu problemów ze statkiem montującym prefabrykaty tunelu, co wpływa na termin oddania inwestycji.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Kłopoty ze statkiem opóźnią budowę tunelu

Makieta nowoczesnego centrum logistycznego z rozmieszczonymi żółtymi dźwigami, modelami hal magazynowych i pojazdami pod powierzchnią, znajdująca się w jasnym wnętrzu ekspozycyjnym.
W tunelu będą dwie dwupasmowe jezdnie i dwutorowa linia kolejowaFrank MolterAFP

Jak będzie budowany tunel pod dnem Bałtyku?

Zobacz również:

    "Wydarzenia": Bandyci drogowi zabijają codziennie 5 osób. Policja pokazała nagraniaPolsat News