Plan oszczędnościowy Forda

Ford ogłosił szczegóły restrukturyzacji będącej częścią planu naprawczego. W połączeniu z kampanią wprowadzania na rynek nowych modeli, plan ten ma na celu wzmocnienie pozycji rynkowej koncernu i poprawę wyników finansowych. Wdrożenie programu da firmie Ford większe możliwości wytwarzania najwyższej jakości samochodów osobowych i użytkowych, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działalności

Ford ogłosił  szczegóły restrukturyzacji będącej częścią planu naprawczego. W połączeniu z kampanią wprowadzania na rynek nowych modeli, plan ten ma na celu wzmocnienie pozycji rynkowej koncernu i poprawę wyników finansowych. Wdrożenie programu  da firmie Ford większe możliwości wytwarzania najwyższej jakości samochodów osobowych    i użytkowych, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działalności

- Nasz plan oszczędnościowy koncentruje się wokół konsekwentnego realizowania założeń, według których ma funkcjonować nasza firma. Pozwoli nam to kontynuować wytwarzanie coraz doskonalszych jakościowo i coraz atrakcyjniejszych produktów - stwierdził Bill Ford, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. - Założenia, które prezentujemy będą decydować o przyszłym kształcie naszej firmy. Udane wdrożenie programu będzie możliwe w dłuższej perspektywie czasowej tylko przy wspólnym wysiłku i współpracy wszystkich, którzy tworzą wielką rodzinę Forda - naszych pracowników, kooperantów i dealerów.

Reklama

Zasadniczym elementem prezentowanego programu naprawczego, są nowe produkty. Program ten przewiduje wprowadzania rocznie na rynek USA 20 zupełnie nowych lub zmodernizowanych modeli od chwili obecnej do połowy bieżącej dekady. Zmniejszenie zdolności produkcyjnych w Ameryce Północnej o około milion pojazdów do połowy bieżącej dekady, w celu dostosowania posiadanego potencjału produkcyjnego do zapotrzebowania rynkowego. Posunięcia zrealizowane w grudniu i planowane w 2002 roku i później spowodują zwolnienie 12.000 pracowników wynagradzanych godzinowo. Oprócz tego, w 2001 roku zatrudnienie zmniejszono o 3.000 takich stanowisk. W przygotowaniu są plany mające na celu przesunięcie możliwie jak największej ilości pracowników do innych zakładów.

Zrealizowany w ubiegłym roku program dobrowolnych zwolnień oraz związane z nim inne posunięcia przyniosły zmniejszenie zatrudnienia na terenie Ameryki Północnej o 3.500 etatów. Program ten będzie kontynuowany celem zmniejszenia zatrudnienia o kolejne 1.500 stanowisk, co pozwoli na docelowa redukcję etatów o 5.000. Jeżeli osiągnięcie założonego celu będzie tego wymagać, zastosowane zostaną zwolnienia przymusowe. Liczba pracowników, którzy już odeszli lub odejdą, w ramach programu realizowanego od stycznia 2001 roku, wynosi ogółem ponad 35.000 osób. Na terenie Ameryki Północnej zatrudnienie zmniejszy się o 21.500 osób (15.000 nieetatowych, 5.000 pracowników etatowych i 1.500 zatrudnionych na zlecenie). W pozostałych krajach redukcje obejmą 13.500 osób.

Przy udziale północnoamerykańskich kooperantów rozpoczęto wdrażanie szeroko zakrojonego program redukcji kosztów materiałowych. Przewiduje on m.in. wspólne korzystanie z oszczędności związanych z projektowaniem podzespołów w taki sposób, że w pierwszym roku Ford uzyskuje 65% zrealizowanych oszczędności materiałowych, a dostawcy notują pozostałe 35%. Opracowywanie nowych konstrukcji i rozwiązań pozwoli także na ulepszenie produktów Forda i ogólną poprawę jakości. Oczekuje się, że do połowy bieżącej dekady program ten, wraz z innymi posunięciami oszczędnościowymi, przyczyni się do poprawienia bilansu obrotów bieżących aż o 3 mld USD.

W bieżącym roku zaprzestana zostanie produkcja czterech modeli z niską marżą zysku. Będą to: Mercury Cougar, Mercury Villager, Lincoln Continental oraz Ford Escort.

Plan sanacji oprócz produkcji samochodowej w Ameryce Płn. obejmuje także kontynuację programu restrukturyzacji europejskiej filii Forda.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy