Pierwsze urodziny TG-A
W rok po wprowadzeniu na rynek, ciężarówki ciężkiej serii TG-A to coraz częstszy widok na europejskich drogach. Seria pojazdów TG-A nadal jest tematem gorących dyskusji wśród ekspertów i na swojej drodze do sukcesu rynkowego zdobyła już szereg nagród i pochwał. Nadszedł więc czas na podsumowanie.
Cztery eko-punkty
Wydarzenia następowały w szybkim tempie, jedno po drugim. Już kilka miesięcy później prawie całkiem gotowe były moduły dla ciężarówek przeznaczonych do normalnej eksploatacji na drogach. W czasie trwania Salonu IAA 2000 we Frankfurcie poszczególne modele serii TG-A przyciągały uwagę licznych zainteresowanych: pięć różnych kabin, pięć silników o mocy od 310 do 510 KM wraz z szerokim wyborem wersji podwozia. Wszystkie prezentowane pojazdy pokryte były lakierem w kolorze platyny. Nowy, najmocniejszy silnik, rzędowa szóstka serii Euro 3 o mocy 510 KM wkrótce zdobyła ważny certyfikat: tylko cztery eko-punkty za przejazd tranzytowy przez Austrię. Dla firm z całej Europy, które muszą borykać się ze stresem związanym z systemem eko-punktów oznacza to możliwość wykonania o 25% więcej przejazdów przez Austrię w porównaniu z ilością możliwą do uzyskania przy zastosowaniu pojazdów produkowanych przez firmy konkurencyjne.
Na początku 2001 roku media podały dalsze dobre wiadomości: wszystkie pojazdy TG-A wyposażone w silniki Euro 3 otrzymały certyfikat przyznający im 4 eko-punkty - certyfikat obejmuje również silniki tego typu wyprodukowane wcześniej, Pierwotna homologacja silników Euro 3 miała miejsce o wiele wcześniej i prowadzona była w oparciu o prototypy, a nowe badania kontrolne tych silników w pojazdach TG-A wykazały że poziom emisji spalin jest znacznie niższy od przewidzianego wymaganiami dla Euro 3, zwłaszcza jeżeli chodzi o emisję tlenków azotu. Umożliwiło to rozszerzenie zezwoleń na tranzyt przez Austrię.
Ciężarówka Roku 2001
Po pełnym wydarzeń starym roku rozpoczął się nowy. Występujące w ostatnich miesiącach 2000 roku problemy z dostawcami spowodowały opóźnienia dostaw. Klienci czekali na zamówione pojazdy, lecz przywrócenie terminowości produkcji wymagało wielu dodatkowych działań. Podczas pierwszej w 2001 roku wystawy pojazdów użytkowych, tradycyjnego "Salonu w Brukseli", serca ekipy MAN-a biły niespokojnie, lecz w końcu seria TG-A zdobyła upragniony tytuł "Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2001". Dziennikarze z 19 krajów zajmujący się samochodami ciężarowymi oddali swoje głosy na najbardziej znaczący nowy pojazd jaki pojawił się na rynku. Fakt, że nowy produkt koncernu MAN wygrał z tak dużą przewagą pokazuje jak bardzo nowy produkt wyprzedza konkurencję. Piąte zwycięstwo w konkursie w ciągu 25 lat również jest pewnym świadectwem jakości i niezawodności.
Zauważony i doceniony
Podczas podróży po Europie można zobaczyć na drogach coraz więcej pojazdów TG-A, a ich liczba codziennie rośnie. W pierwsze urodziny Trucknology Generation po drogach Europy jeździć będzie około 8000 tych pojazdów. Rynki samochodów ciężarowych reagują pozytywnie na nową ciężarówkę MAN klasy ciężkiej - a eksperci w dziedzinie projektów przemysłowych z jury iF (Forum Projektowania Przemysłowego - Industrie Design Forum) również nie mogli oprzeć się czarowi nowego pojazdu. T-GA był jednym z 1320 obiektów zgłoszonych do konkursu i znalazł się wśród jego tegorocznych zwycięzców.
Dobra prasa
Pojawieniu się nowej ciężarówki z Monachium już na wczesnym etapie towarzyszyło wiele entuzjastycznych publikacji, z upływem czasu nadeszła jednak chwila prawdy. Czy MAN nie obiecywał zbyt wiele? W całej Europie odbywały się (i nadal są prowadzone) testy prasowe mające wykazać mocne i słabe strony pojazdów TG-A. Niemieckie pismo "Trucker" potwierdziło dobre osiągi TG-A i przyznało tym pojazdom dobre oceny za "prawie sportowe prowadzenie", doskonałą pracę układu hamulcowego, ekonomiczne silniki i ekskluzywne otoczenie w kabinie. Nic dziwnego, że również w innych krajach pojazdy TG-A stały się przedmiotem bardzo pozytywnych komentarzy. Szkocka publikacja "Transport News" przyznała ciężarówce TG-A z kierownicą z prawej strony tytuł "Top Truck 2001" w uznaniu ogółu zastosowanych rozwiązań.
Dalszy pomyślny rozwój
W kwietniu 2001 rodzina Trucknology Generation powiększy się o nowych członków. Na największych światowych targach branży budowlanej Bauma 2001 w Monachium po raz pierwszy zaprezentowane zostaną ciężarówki TG-A przeznaczone dla budownictwa. Są to specjalnie opracowane modele wyposażone w stalowe zderzaki, kabiny charakteryzujące się łatwością utrzymania czystości i modelowo rozwiązane pod względem ergonomicznym, solidne podwozie i podzespoły połączone siecią elektronicznej transmisji danych.