Pierwsze urodziny TG-A

W rok po wprowadzeniu na rynek, ciężarówki ciężkiej serii TG-A to coraz częstszy widok na europejskich drogach. Seria pojazdów TG-A nadal jest tematem gorących dyskusji wśród ekspertów i na swojej drodze do sukcesu rynkowego zdobyła już szereg nagród i pochwał. Nadszedł więc czas na podsumowanie.


Któż nie pamięta światowej premiery Trucknology Generation - dla środowiska ekspertów było to wydarzenie porównywalne z Wielkim Wybuchem.... Największa w historii branży prezentacja pojazdów użytkowych odbyła się na oczach ponad 150.000 ludzi na całym świecie. Było to możliwe dzięki satelitarnej transmisji centralnej uroczystości do ponad stu miejsc. Wydarzenie to wyznaczyło również wkroczenie nowoczesnej firmy na drogę ku przyszłości.


Cztery eko-punkty

Wydarzenia następowały w szybkim tempie, jedno po drugim. Już kilka miesięcy później prawie całkiem gotowe były moduły dla ciężarówek przeznaczonych do normalnej eksploatacji na drogach. W czasie trwania Salonu IAA 2000 we Frankfurcie poszczególne modele serii TG-A przyciągały uwagę licznych zainteresowanych: pięć różnych kabin, pięć silników o mocy od 310 do 510 KM wraz z szerokim wyborem wersji podwozia. Wszystkie prezentowane pojazdy pokryte były lakierem w kolorze platyny. Nowy, najmocniejszy silnik, rzędowa szóstka serii Euro 3 o mocy 510 KM wkrótce zdobyła ważny certyfikat: tylko cztery eko-punkty za przejazd tranzytowy przez Austrię. Dla firm z całej Europy, które muszą borykać się ze stresem związanym z systemem eko-punktów oznacza to możliwość wykonania o 25% więcej przejazdów przez Austrię w porównaniu z ilością możliwą do uzyskania przy zastosowaniu pojazdów produkowanych przez firmy konkurencyjne.

Reklama

Na początku 2001 roku media podały dalsze dobre wiadomości: wszystkie pojazdy TG-A wyposażone w silniki Euro 3 otrzymały certyfikat przyznający im 4 eko-punkty - certyfikat obejmuje również silniki tego typu wyprodukowane wcześniej, Pierwotna homologacja silników Euro 3 miała miejsce o wiele wcześniej i prowadzona była w oparciu o prototypy, a nowe badania kontrolne tych silników w pojazdach TG-A wykazały że poziom emisji spalin jest znacznie niższy od przewidzianego wymaganiami dla Euro 3, zwłaszcza jeżeli chodzi o emisję tlenków azotu. Umożliwiło to rozszerzenie zezwoleń na tranzyt przez Austrię.


Ciężarówka Roku 2001

Po pełnym wydarzeń starym roku rozpoczął się nowy. Występujące w ostatnich miesiącach 2000 roku problemy z dostawcami spowodowały opóźnienia dostaw. Klienci czekali na zamówione pojazdy, lecz przywrócenie terminowości produkcji wymagało wielu dodatkowych działań. Podczas pierwszej w 2001 roku wystawy pojazdów użytkowych, tradycyjnego "Salonu w Brukseli", serca ekipy MAN-a biły niespokojnie, lecz w końcu seria TG-A zdobyła upragniony tytuł "Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2001". Dziennikarze z 19 krajów zajmujący się samochodami ciężarowymi oddali swoje głosy na najbardziej znaczący nowy pojazd jaki pojawił się na rynku. Fakt, że nowy produkt koncernu MAN wygrał z tak dużą przewagą pokazuje jak bardzo nowy produkt wyprzedza konkurencję. Piąte zwycięstwo w konkursie w ciągu 25 lat również jest pewnym świadectwem jakości i niezawodności.


Zauważony i doceniony

Podczas podróży po Europie można zobaczyć na drogach coraz więcej pojazdów TG-A, a ich liczba codziennie rośnie. W pierwsze urodziny Trucknology Generation po drogach Europy jeździć będzie około 8000 tych pojazdów. Rynki samochodów ciężarowych reagują pozytywnie na nową ciężarówkę MAN klasy ciężkiej - a eksperci w dziedzinie projektów przemysłowych z jury iF (Forum Projektowania Przemysłowego - Industrie Design Forum) również nie mogli oprzeć się czarowi nowego pojazdu. T-GA był jednym z 1320 obiektów zgłoszonych do konkursu i znalazł się wśród jego tegorocznych zwycięzców.


Dobra prasa

Pojawieniu się nowej ciężarówki z Monachium już na wczesnym etapie towarzyszyło wiele entuzjastycznych publikacji, z upływem czasu nadeszła jednak chwila prawdy. Czy MAN nie obiecywał zbyt wiele? W całej Europie odbywały się (i nadal są prowadzone) testy prasowe mające wykazać mocne i słabe strony pojazdów TG-A. Niemieckie pismo "Trucker" potwierdziło dobre osiągi TG-A i przyznało tym pojazdom dobre oceny za "prawie sportowe prowadzenie", doskonałą pracę układu hamulcowego, ekonomiczne silniki i ekskluzywne otoczenie w kabinie. Nic dziwnego, że również w innych krajach pojazdy TG-A stały się przedmiotem bardzo pozytywnych komentarzy. Szkocka publikacja "Transport News" przyznała ciężarówce TG-A z kierownicą z prawej strony tytuł "Top Truck 2001" w uznaniu ogółu zastosowanych rozwiązań.


Dalszy pomyślny rozwój

W kwietniu 2001 rodzina Trucknology Generation powiększy się o nowych członków. Na największych światowych targach branży budowlanej Bauma 2001 w Monachium po raz pierwszy zaprezentowane zostaną ciężarówki TG-A przeznaczone dla budownictwa. Są to specjalnie opracowane modele wyposażone w stalowe zderzaki, kabiny charakteryzujące się łatwością utrzymania czystości i modelowo rozwiązane pod względem ergonomicznym, solidne podwozie i podzespoły połączone siecią elektronicznej transmisji danych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: urodziny | certyfikat | silniki | pojazdy | MAN | ciężarówki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy