Peugeot 208. Chciałbyś to auto z matowym lakierem?

Jedna z żelaznych zasad handlu mówi o tym, że "towar kupuje się oczami". Nie dziwi więc fakt, że producenci aut przywiązują tak ogromną wagę do stylizacji pojazdów.

.
.Informacja prasowa (moto)

Na końcowy efekt ogromny wpływ ma również kolor oraz rodzaj lakieru, jakim wykończona została karoseria. W tej kwestii nową jakość zapowiada odświeżony Peugeot 208, który pojawić ma się w sprzedaży już w czerwcu. Auto ma być pierwszym pojazdem skierowanym do masowego odbiorcy, którego nabywcy będą się mogli zdecydować na innowacyjne - zarezerwowane do tej pory dla samochodów budowanych ręcznie - lakiery strukturalne.

Z technicznego punktu widzenia jest to prawdziwe osiągnięcie, chronione międzynarodowym patentem. Ich wprowadzenie do produkcji przemysłowej wymagało specjalnych prac rozwojowych trwających blisko 4 lata. Spodnie powłoki (zabezpieczenie antykorozyjne, lakier bazowy i kolor bazowy) są takie same jak w klasycznym lakierze metalicznym. Innowacja tkwi w składzie i sposobie nakładania wierzchniej warstwy lakieru bezbarwnego - tzw. klaru. Lakiery te zawierają składniki strukturalne oraz drobne cząstki krzemionki i mikrokulki poliamidu. Cząstki krzemu zatopione w żywicy zapewniają matowe wykończenie i ziarnistą fakturę oraz wytrzymałość, podczas gdy mikrokulki poliamidu nadają powłoce lakieru charakterystyczną strukturę.

Ponieważ dolne warstwy podkładowe są identyczne, na tym samym automatycznym stanowisku można nakładać lakier klasyczny jak i strukturalny. To innowacyjne rozwiązanie produkcji zapewnia jej większą elastyczność, a jednocześnie umożliwia wprowadzenie nowych lakierów na szeroką skalę i ich zaoferowanie po konkurencyjnej cenie. Lakiery te, zazwyczaj bardzo drogie (ich cena może sięgać 6000 euro!) i zarezerwowane dla krótkich serii produkcyjnych lub samochodów premium są teraz dostępne w cenie lakierów perłowych. Ich cena w Europie sytuuje się na poziomie poniżej 800 euro, czyli zaledwie o 180-20 euro więcej w stosunku do lakieru metalicznego.

.Informacja prasowa (moto)

Początkowo klienci decydujący się na odświeżonego 208 będą mieli do wyboru dwa odcienie: Ice Grey i Ice Silver. Ich matowe, aksamitne wykończenie podkreśla każde z załamań karoserii. Nowe lakiery silnie reagują na zmiany oświetlenia - gra światłocieni przyciąga wzrok w odróżnieniu od zwykłych matowych lakierów, które spłaszczają bryły i sprawiają, że linia nadwozia staje się mniej wyraźna. Warto też dodać, ze nowe lakiery są bardziej wytrzymałe i łatwiejsze w utrzymaniu, niż klasyczne matowe lakiery. Są również bardzo odporne na drobne zarysowania i dobrze znoszą częste mycie pod ciśnieniem lub w myjni mechanicznej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas