Peugeot 2008 - informacje i zdjęcia

Na bazie "208" Francuzi zbudowali miejskiego crossovera o nazwie 2008. Premiera modelu już za 2 tygodnie, podczas salonu samochodowego w Genewie.

Peugeot 2008 (2013)
Peugeot 2008 (2013)Peugeot

Nowy crossover bazuje na platformie modelu 208. Jego nadwozie mierzy 414 cm długości (o 20 cm więcej od swojego miejskiego odpowiednika) i 174 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 254 cm, a pojemność bagażnika waha się od 360 do 1194 l (z czego 22 l dotyczy schowka pod podłogą). Wykorzystanie przestrzeni po złożeniu oparć tylnej kanapy ułatwia płaska podłoga oraz krawędź załadunku znajdująca się na niewielkiej wysokości 60 cm.

Design auta - z wlotem powietrza w kształcie trapezu - nawiązuje do najnowszych modeli z lwem na masce, a terenowe zapędy podkreślają dodatkowe osłony zderzaków i progów. Wewnątrz, podobnie jak w 208, kierowca siedzi za niewielką kierownicą i umieszczonymi piętro wyżej zegarami. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Przytulny nastrój zapewniają tapicerowane wstawki na desce rozdzielczej oraz lśniące tworzywa.

Peugeot 2008

2008 - nowy crossover Peugeota (czytaj artykuł)

Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot
Peugeot 2008Peugeot

Do napędu 2008 posłużą jednostki napędowe znane z "208", w tym benzynowe, wolnossące silniki R3 1.2 (82 KM) i 1.6 (120 KM) oraz turbodiesle 1.4 (68 KM) i 1.6 (92 lub 115 KM), zależnie od wersji połączone z 5- albo 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi. Najbardziej oszczędna odmiana wysokoprężna ma średnio zużywać 3,8 l/100 km. Za kilka miesięcy do oferty dołączy turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 110 lub 130 KM.

Prześwit 2008 wynosi 16 cm. Zamiast napędu na obie osie z prawdziwego zdarzenia lista opcji auta obejmuje układ Grip Control, który - podobnie jak w modelu 3008 - pozwala za pośrednictwem pokrętła dostosować ustawienia elektroniki i napędu do konkretnego rodzaju podłoża. Symuluje on działanie blokady mechanizmu różnicowego w oparciu o systemy ABS, TCS i ESP, sterowanie dawką momentu obrotowego oraz hamulcami.

Peugeot podkreśla, że atutem 2008 jest niska masa własna - podstawowa wersja waży jedynie 1045 kg. W konstrukcji przedniego zawieszenia zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu - belkę skrętną. Za wytracanie prędkości odpowiadają hamulce tarczowe (z przodu wentylowane). Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 266 lub 283 mm (zależnie od wersji napędowej), a z tyłu - 249 mm.

Początkowo Peugeot 2008 będzie produkowany we francuskiej fabryce w Mulhouse, a później również w Chinach (Wuhan) oraz w Brazylii (Porto Real). Auto powstało bowiem z myślą o sprzedaży na różnych kontynentach.

Sprzedaż Peugeota 2008 w Europie rozpocznie się na początku lata br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas