Państwo da kolejne 250 mln zł dla Izery. Spora część trafi do Niemiec

Skarb Państwa po raz drugi wsparł ElektroMobility Poland kwotą 250 mln zł
Skarb Państwa po raz drugi wsparł ElektroMobility Poland kwotą 250 mln zł materiały prasowe

Kolejne 250 mln zł dla Izery. To na bieżące wydatki 

Izera z państwowym wsparciem. Na co pójdzie kolejne 250 mln zł z naszych podatków?

Fabrykę polskich samochodów projektują Niemcy

  • zaprojektowanie linii produkcyjnych dla fabryki Izery,
  • opracowanie koncepcji procesu produkcyjnego dla wszystkich trzech wydziałów produkcyjnych (spawalni, lakierni i montażu),
  • opracowanie wytycznych do projektu budowlanego w zakresie technologii produkcji,
  • opracowanie wewnętrznego procesu logistycznego zakładu,
  • opracowanie schematów funkcjonalnych dla procesu lakierniczego wraz z systemami oczyszczania powietrza.

Ile wydamy na Izerę? Pół miliarda to kropla w morzu

Izera hatchback na zdjęciach

Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.
Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.Piotr Rejowski.
Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.
Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.Piotr Rejowski.
Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.
Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.Piotr Rejowski.
W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze Izery
W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze IzeryPiotr Rejowski.
  • Energa,
  • Enea,
  • Tauron,
  • PGE.

Izera przed największym wyzwaniem. Brakuje inwestora strategicznego

Skarb Państwa wsparł ElektroMobility kwotą 250 mln zł
Skarb Państwa wsparł ElektroMobility kwotą 250 mln złInformacja prasowa (moto)
  • rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy  technologicznej,
  • kontynuowanie prac inżynieryjnych,
  • działania przygotowawcze związane z budową  fabryki w Jaworznie.
Zaangażowanie Skarbu Państwa w Izerę jest gwarantem kontynuowania prac w najważniejszych obszarach i zapewnia projektowi stabilność
- mówił w 2021 roku Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.

Izera e-SUV

Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Izera hatchback
Izera hatchback.
Moto Flesz - odcinek 70. O hybrydowej Dacii Jogger oraz paliwie z wiatru i wodyINTERIA.PL