Izera. Od projektu z Painta po platformę z Chin. Wyboista droga do elektryka

Izera - polski samochód elektryczny powstanie we współpracy z chińskim Geely.
Izera - polski samochód elektryczny powstanie we współpracy z chińskim Geely.Informacja prasowa (moto)
  • Energa,
  • Enea,
  • Tauron,
  • PGE.

Zobacz również:

    Polski samochód elektryczny - jeszcze nie Izera - w ogniu krytyki

    Izera. Od projektu z Painta po auto na kołach

    Jedna z prac nadesłanych na konkurs w 2017 roku. Poziom był bardzo zróżnicowany...
    Jedna z prac nadesłanych na konkurs w 2017 roku. Poziom był bardzo zróżnicowany...Informacja prasowa (moto)

    Projekty na konkurs Electromobility

    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..
    .
    ..

    Izera z projektem, ale bez platformy

    Izera hatchback na zdjęciach

    Izera hatchback na zdjęciach
    Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
    Izera hatchback na zdjęciach
    Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
    Izera hatchback na zdjęciach
    Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
    Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.
    Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.Piotr Rejowski.
    Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.
    Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.Piotr Rejowski.
    Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.
    Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.Piotr Rejowski.
    W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze Izery
    W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze IzeryPiotr Rejowski.
    Nazwa jest przyjazna, łatwa do wymówienia oraz zapamiętania również dla osób spoza Polski. Izera ma również ambicje europejskie i będzie dostępna poza Polską
    informował wówczas Paweł Tomaszek, dyrektor biura komunikacji i rozwoju biznesu ElectroMobility Poland.

    Zobacz również:

      Lex Izera, czyli potknięcie o drzewa

      Zobacz również:

        Fabryka Izery - kto ją zbuduje

        Tak ma wyglądać fabryka Izery w Jaworznie
        Tak ma wyglądać fabryka Izery w JaworznieInformacja prasowa (moto)
        Moto Flesz - odcinek 64. O założeniach normy Euro 7 i blackoucie czekającym nas z powodu decyzji UE INTERIA.PL