Pagani Zonda Revolucion - ostatnie pożegnanie

Stajnia Pagani żegna supersportową Zondę. Ostatnia wersja modelu - Revolucion - ma być naprawdę ostatnią.

Pierwsza Zonda zadebiutowała w 1999 roku.
Pierwsza Zonda zadebiutowała w 1999 roku.Pagani

Horacio Pagani już kilkakrotnie zapowiadał zakończenie produkcji modelu. Tym razem koniec jest jednak definitywny. Pożegnalna edycja Zondy - Revolucion - otrzymała 6-litrowy silnik V12, generujący moc 800 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Produkowana przez AMG jednostka współpracuje z sekwencyjną, 6-stopniową skrzynią, zdolną zmieniać przełożenia w ciągu zaledwie 20 ms.

Producent nie zdradził osiągów samochodu - wiadomo, że są lepsze niż w przypadku 750-konnej Zondy R, która pokonała Północną Pętlę toru Nürburgring w imponującym czasie 6 minut i 47,5 sekundy.

Włoska maszyna otrzymała również system kontroli trakcji Boscha z 12 trybami pracy, hamulce Brembo z węglowo-ceramicznymi tarczami CCMR rodem z F1 oraz regulowany tylny spojler z układem redukowania siły docisku. Gotowa do jazdy, waży zaledwie 1070 kg - to zasługa monokoku wykonanego z włókna węglowego i tytanu.

Zonda Revolucion powstanie w liczbie zaledwie pięciu sztuk, każda w cenie 2,2 mln euro bez podatków. Pierwszy egzemplarz znalazł już swojego nabywcę.

Pagani Zonda Revolucion

Pagani Zonda Revolucion (czytaj artykuł: Pagani Zonda - ostatnie pożegnanie)

Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani
Pagani Zonda RevolucionPagani

Firma Pagani z siedzibą w Modenie powstała w 1992 roku. Siedem lat później zaprezentowała Zondę, a w 2011 roku - jej następcę, model Huayra.

Pagani HuayraPagani

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas