Pagani zonda po raz ostatni

Jeśli ktoś zamierzał kupić pagani zondę, to mamy dla niego złą wiadomość.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Włoska firma zakończyła produkcję wersji drogowej tego pojazdu. Ostatni egzemplarz opuścił już fabrykę w Modenie. Obecnie w produkcji została tylko ekstremalnie droga pagani zonda R, która budowana jest z przeznaczeniem do jazdy po torach.

Pagani zonda to pojazd, który śmiało można postawić w jednym rzędzie z ferrari i lamborghini. Jego źródłem napędu jest pochodzący od AMG silnik V12. Pierwsza wersja, C12 dysponowała mocą 408 KM generowaną z 6 litrów pojemności. Później pojawiła się zonda C12 S, która napędzana była silniki o pojemności 7.3 i mocy 555 KM. Przyspieszała ona do 100 km/h w 3.7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 354 km/h.

Ostatecznie w 2005 roku pojawiła się zonda F (F pochodzi od nazwiska byłego kierowcy F1, Manuela Fangio, przyjaciela Horacio Paganiego), z silnikiem o mocy 602 KM. Ponadto dostępna była specjalna wersja clubsport o mocy 685 KM.

Na koniec dobra wiadomość. W przyszłym roku zadebiutować ma zupełnie nowy samochód ze stajni Paganiego, który zastąpi kultową już zondę.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas