Oto najpopularniejsze modele aut na świecie
Producenci samochodów mogą już powoli podsumowywać minionych dwanaście miesięcy. Które auta cieszyły się największym zainteresowaniem nabywców w odchodzącym roku?
Jak informuje branżowy serwis "focus4move" zdecydowanym liderem w zestawieniu najpopularniejszych modeli pozostał zeszłoroczny zwycięzca - Toyota Corolla. Do początku grudnia Japończycy dostarczyli nabywcom ponad 995 tys. egzemplarzy. Całoroczna sprzedaż z pewnością przekroczy pułap miliona sztuk. Mimo że producent rozpoczyna dopiero wprowadzanie na rynek kolejnej, dwunastej już, generacji poziom zainteresowania nabywców pozostał na niezmienionym poziomie. W stosunku do sytuacji z 2017 roku spadek sprzedaży wyniósł symboliczne 2,6 proc.
Drugim najchętniej kupowanym nowym autem w 2018 roku jest Ford serii F. Ukochany przez amerykańskich nabywców pickup trafił już do przeszło 896 tys. nabywców poprawiając ubiegłoroczny wynik o ponad 1 proc.
Ostatni stopień podium przypadł kolejnemu kompaktowi z Kraju Kwitnącej Wiśni - Hondzie Civic. Od początku stycznia do klientów trafiło już ponad 696 tys. egzemplarzy, czyli o blisko 2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Miejsce czwarte, z winkiem blisko 695 tys. sprzedanych egzemplarzy (+ 3,3 proc. r/r), zajmuje Toyota RAV4. Na piątej pozycji klasyfikowany jest starzejący się Volkswagen Golf. W tym roku producent z Wolfsburga dostarczył nabywcom przeszło 672 tys. sztuk tego pojazdu. W stosunku do wyniku z roku 2017 zainteresowanie modelem spadło o ponad 8 proc.
A jak prezentuje się sytuacja wśród producentów pozycjonujących swoje produkty w segmencie premium?
Najlepiej sprzedającym się modelem jest obecnie Mercedes klasy C. W tym roku nabywców znalazło już ponad 394 tys. egzemplarzy. W skali globu auto pochwalić się może lepszym wynikiem, niż np. Volkswagen Passat (373 tys. sztuk) czy Ford Focus (391 tys. sztuk).
Drugie najlepiej sprzedające się auto tego segmentu również należy do producenta ze Stuttgardu. Chodzi o Mercedesa klasy E, który od stycznia znalazł już przeszło 331 tys. nabywców.
Kolejne miejsca w klasie premium zajmują odpowiednio: 3. BMW serii 5 oraz. 4 BMW serii 3. Na nową "piątkę" zdecydowało się od stycznia już przeszło 310 tys. nabywców, czyli aż o 14 proc. więcej niż w ubiegłym roku. "Trojka" spotkała się do tej pory z zainteresowaniem ponad 301 tys. kupujących (spadek o blisko 4 proc.).
Dla porównania na nowe Audi A4 zdecydowało się od stycznia nieco ponad 275 tys. nabywców (o blisko 10 proc. więcej niż w 2017 roku).
Opr. Paweł Rygas