Oto najmniej paliwożerne SUVy

Wyniki najnowszej analizy przedstawionej w styczniowym rankingu Consumer Reports udowadniają, że posiadanie dużego SUV-a wcale nie musi oznaczać większych wydatków na paliwo. Wyniki sprzedaży pokazują, że fakt ten doceniają również właściciele firm, którzy coraz częściej wybierają samochody właśnie z takim nadwoziem.

Specjaliści ds. rynku flotowego są zgodni, że koncepcja eco floty stała się obecnie bardzo popularna. Wiele firm chce bowiem przyczynić się do walki z emisją CO2, jednocześnie poprawiając swój wizerunek.

- Wiele firm dostrzegło dopiero teraz, kiedy poziom smogu jest alarmujący, obecność samochodów ekologicznych w polskiej ofercie. My nad projektem zmniejszenia emisji CO2 i usprawnienia transportu w mieście pracujemy od ponad roku i w kwietniu uruchamiamy program carsharingowy dla mieszkańców Warszawy - komentuje Katarzyna Panek, rzecznik prasowy firmy Panek S.A. - W wynajmie średnio- i krótkoterminowym, we flocie bisko 1400 aut mamy dostępne również hybrydy. Zrezygnowaliśmy natomiast z wprowadzenia samochodów elektrycznych. Przez pewien czas testowaliśmy to rozwiązanie, jednak brak ładowarek i nadal niewystarczające zasięgi samochodów nie pozwoliły na dodanie ich do standardowej oferty wypożyczalni.

Reklama

Zgodnie z raportem przygotowanym przez KPMG, na polskim rynku największe wzrosty odnotował segment małych oraz średnich SUV-ów i crossoverów. W 2015 roku sprzedaż wyniosła 78,2 tys. sztuk, w 2016 roku osiągnęła poziom 98,4 tys. aut.

W styczniu 2017 roku ponad 58 procent wszystkich rejestracji nowych samochodów dokonali klienci instytucjonalni, a ich udział był wyższy niż w styczniu 2016 roku o 4,5 procent - można przeczytać w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Co więcej, przedsiębiorcy w pierwszym miesiącu bieżącego roku kupili o 27,2 proc. samochodów więcej niż w miało to miejsce w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Według raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w styczniu 2017 roku zarejestrowano w Polsce 37 491 nowych samochodów osobowych, o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wśród 50 najczęściej wybieranych samochodów znalazły się cztery crossovery segmentu C.

Czy można pogodzić posiadanie dużego SUV-a z ekologią? Specjaliści z Consumer Reports uważają, że tak. Ich ocenie zostały poddane samochody z segmentu SUV-ów i crossoverów. Oryginalna treść tego raportu podaje wyniki w formie MPG (mile na galon) - na potrzeby tego zestawienia zostały one przeliczone na ilość kilometrów, które dany samochód pokona na jednym litrze paliwa.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy