Ostatnia agila wyjechała z Gliwic

Dziś z taśm produkcyjnych fabryki Opla w Gliwicach zjechała ostatnia agila. Zamówienie na ten srebrny samochód z silnikiem 1,2 l zostało złożone u włoskiego dealera Opla.

Produkcja tego modelu rozpoczęła się w lutym 2000 roku. Gliwicki zakład był jedynym na świecie producentem opla agili. Od początku produkcji do jej zakończenia wyprodukowanych zostało 433 500 agil (w tym 7 500 suzuki wagon R+), z czego 97% zostało wyeksportowanych do ponad 20 krajów Europy, a także Chin.

Zakończenie wytwarzania agili związane jest z przygotowaniami do rozpoczęcia produkcji w Gliwicach astry lll sedan. Termin rozpoczęcia produkcji planowany jest na wrzesień tego roku, a fabryka w Gliwicach będzie jedynym zakładem, gdzie produkowana będzie astra lll w wersji sedan. Po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych w Gliwicach będzie wytwarzane około

Reklama

40 tysięcy astr rocznie, przeznaczonych zarówno na rynek polski, jak i na inne rynki Europy Centralnej i Turcji. Nowy model dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 90 do 140 KM. W sprzedaży pojawi się jesienią 2007 roku.

A co z agilą? Obecnie zamaskowane prototypy drugiej generacji tego modelu przechodzą testy drogowe. Premiera tego samochodu będzie miała miejsce na wrześniowym salonie we Frankfurcie. Nowa agila nie będzie jednak produkowana w Gliwicach, ale na Węgrzech.

Natomiast w polskiej fabryce będzie odbywała się produkcja następcy astry. Jej rozpoczęcie zaplanowano na 2010 rok.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: fabryka | Gliwice | Opel Agila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy