Opony narażone są na ekstremalne przeciążenia...

Opony sportowe, stosowane w rajdach, mimo zwiększonej wytrzymałości czoła bieżnika i boków, narażone są na ekstremalne przeciążenia i liczne uderzenia. Zawodnik potrafi zużyć w ciągu liczącego 200 km rajdu nawet 36 opon.

Dlatego zawodnicy muszą mieć bogate zaplecze opon na każdej imprezie rajdowej. Wymiana ogumienia wymaga profesjonalnego sprzętu montażowego. Ogumienie trzeba precyzyjnie dobrać do rodzaju i wilgotności nawierzchni oraz temperatury otoczenia. Na nawierzchnie suche zakłada się gładkie slicki o jednej z trzech rodzajów twardości. Są też opony do jazdy w deszczu, do nawierzchni przesychającej, szutrowej, pokrytej gęstym lub rzadkim śniegiem.

Jedynym producentem ogumienia, który zapewnia polskim rajdowcom pełen serwis sportowych opon jest Michelin. Jeździ na nich 70% polskich załóg. Na każdy rajd wysyłany jest wóz techniczny z zapasem ogumienia i profesjonalnym sprzętem do jego zakładania. Obsługa techniczna może też na miejscu modyfikować bieżnik pod kątem indywidualnych potrzeb każdego kierowcy. Serwis zapewnia Firma Auto Serwis, która jest jedynym przedstawicielem profesjonalnych opon sportowych Michelin na Polskę i kraje nadbałtyckie.

Michelin jest także organizatorem jedynego w Polsce serwisu z wynikami rajdów na żywo. Podczas każdego rajdu ustawiany jest namiot z ekranami, na których wyświetlane są na żywo czasy poszczególnych zawodników. Na całej trasie rozstawieni są obserwatorzy przekazujący informacje o przebiegu rajdu. Serwis integruje dane z fotokomórek i wyświetla je na widocznych dla obsługi i kibiców ekranach. Wiadomości o tym, że zawodnik wypadł z trasy lub że jego samochód uległ uszkodzeniu organizator rajdu często otrzymuje właśnie za pośrednictwem serwisu Michelin.

Michelin angażuje się w sporty motorowe na całym świecie. Pięć spośród sześciu teamów fabrycznych ścigających się w WRC używa jego opon: Ford, Mitsubischi, Citroen, Peugeot, a także Skoda. Michelin jest jednym z dwóch producentów dostarczających opony Formule 1. Jego ogumienie używane jest także w największej klasie pojemnościowej Moto GP oraz w motocrossie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas