Nowy sposób pracy radiowozów z wideorejestratorami

Na terenie garnizonu mazowieckiego wdrożono nową koncepcję wykorzystania pojazdów wyposażonych w wideorejestratory. Do tej pory samochody tego typu działały głównie na terenach pojedynczych powiatów, po wprowadzonych zmianach zasięg działania poszczególnych załóg nie jest już ograniczony do granicy powiatu.

Województwo mazowieckie, będące w zasięgu działania Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu zostało podzielone na 4 subregiony: radomski, płocki, wyszkowski, grójecki. Każdy z nich obejmuje kilka komend miejskich i powiatowych. W ramach subregionów policyjne radiowozy wyposażone w wideorejestratory mogą się swobodnie przemieszczać. Ich podstawowym celem jest skuteczne przeciwdziałanie zagrożeniom na drogach powodowanym przez wszystkich uczestników ruchu drogowego, a co za tym idzie ograniczaniu ilości wypadków drogowych i ich ofiar.

Reklama

Patrole są kierowane do pełnienia służby na drogi i w miejsca, gdzie według policyjnych statystyk najczęściej dochodzi do groźnych w skutkach zdarzeń drogowych. Policjanci pełniący tam służbę reagują głównie na rażące przekroczenia prędkości zagrażające bezpieczeństwu, wykroczenia jakie popełniają kierowcy wobec pieszych, szczególnie w rejonach przejść dla pieszych oraz przypadki nieprawidłowego wyprzedzania.

Po kilku dniach od wdrożenia projektu patrole RD-VIDEO zarejestrowały 79 wykroczeń, z czego 50 to przekroczenie dopuszczalnej prędkości jazdy. Zatrzymano 1 nietrzeźwego kierującego oraz zatrzymano 1 prawo jazdy za przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h.

Obecnie na terenie Mazowsza poruszają się 22 radiowozy z wideorejestratorami. Są to zarówno pojazdy oznakowane, jak i nieoznakowane. Wśród nich są m.in. dwa Ople Insignia, które policjanci otrzymali dwa lata temu w ramach tzw. Funduszy Szwajcarskich. Radiowozy wyposażone zostały w wideorejestrator, składający się z dwóch niezależnych urządzeń. Możliwy jest pomiar prędkości pojazdu jadącego z przeciwka oraz w tym samym kierunku, a także w czasie postoju. Policjanci, którzy siedzą za kierownicami takich radiowozów przeszli m.in. kursy, na których rozwijali umiejętności panowania nad samochodem i kształtowali prawidłowe reakcje za kierownicą w sytuacjach ekstremalnych.

Policja/Interia.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy