Nowy silnik w Oplu Insignia
Do benzynowych silników turbo 1.5 i 2.0 oferowanych w Oplu Insignia dołączy jednostka 1.6.
Obecnie Opel Insignia jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi 1.6 CDTI o mocy 110 i 136 KM oraz 2.0 CDTI o mocy 170 i 210 KM, a takze jednostkami o zapłonie iskrowym: 1.5 Turbo o mocy 140 i 165 KM oraz 2.0 Turbo o mocy 260 KM. Do tej gamy wkrótce dołączy silnik 1.6 Turbo o mocy 200 KM.
Nowy silnik posiada bezpośredni wtrysk paliwa i może być łączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. W samochodach z automatem standardem jest adaptacyjne zawieszenie FlexiRide.
Również standardowe wyposażenie stanowi filtr cząstek stałych, dzięki któremu Inisniga 1.6 Turbo spełnia nową normę emisji spalin Euro 6d-Temp. Ta obowiązująca od września norma opiera się na nowym sposobie pomiaru zużycia paliwa WLTP, który zastępuje oderwany od rzeczywistości NEDC. Wg tego pomiaru Insignia 1.6 Turbo zużywa około 8,5 l benzyny na 100 km w mieście i 5,5 l/100 w trasie.
Silnik 1.6 Turbo w Insigni generuje 200 KM przy 5500 obr/min. Maksymalny moment to 280 Nm, dostępny jest w zakresie 1650-4500 obr/min. W połączeniu z manualną skrzynią biegów i napędem na przód auto przyśpiesza do 100 km/h w 7,7 s, prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Nowa jednostka napędowa trafi do wszystkich wersji nadwoziowych Insigni, czyli Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer. Niemieckie ceny Insigni 1.6 Turbo startują z poziomu 35 195 euro. Polskich cen jeszcze nie ma.