Nowy Seat Ibiza coraz bliżej
Miłośnicy Seata mają powody do świętowania - już za chwilę na rynku ukaże się odmłodzona Ibiza.
Pod maskę auta trafią silniki nowej generacji: trzycylindrowy wolnossący 1,0 l o mocy 60 lub 75 KM lub turbodoładowany TSI 1,2 l o mocy 90 KM lub 110 KM. Klienci będą też mieli do wyboru czterocylindrowy 1,4 l TSI ACT, rozwijający aż 150 KM i 250 Nm. Jak obiecuje producent, jego osiągi "będą równie imponujące, co spalanie". Auto z tym silnikiem - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywa średnio 4,8 l/100 km. Wśród diesli znajdzie się 1,4 l TDI o mocy 75 KM, 90 KM i 105 KM. Najsłabszy, wg danych producenta, zużywać ma zaledwie 3,4 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 88 g/km.
W nowej Ibizie udało się znacznie zmniejszyć wagę silników i skrzyń biegów. Pozwoliło to nie tylko zredukować zużycie paliwa, ale także poprawić zwrotność samochodu, zwłaszcza w przypadku silników o mniejszej mocy. Kolejną nowością jest zastosowanie systemu Start-Stop, który wyłącza silnik, gdy samochód się zatrzymuje. To również wynik pogoni za jak najniższymi wynikami zużycia paliwa.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nowa Ibiza posiadać na m.in. system zapobiegający zaśnięciu za kierownicą czy system automatycznego hamowania po kolizji. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i opcjonalny SEAT Drive Profile pozwalający zmieniać charakterystykę pracy auta, zapewniać mają lepsze prowadzenie.
Oprócz samego auta, dobrze zapowiada się też cena. Podstawowy model wyceniono na 37 400 zł.